آلمان: تهدیدات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی غیرمسئولانه است

به گزارش مالکوم، هماهنگ کننده روابط دو سوی آتلانتیک دولت آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی وارد و آن را غیر مسئولانه ارزیابی نموده است.

آلمان: تهدیدات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی غیرمسئولانه است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، دولت آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و پرداخت هایش به این نهاد را کاملا قطع می نماید وارد نموده است.

پیتر بیر، هماهنگ کننده روابط دو سوی آتلانتیک دولت آلمان در واکنش به این اظهارات آمریکا آن را غیر مسئولانه دانسته و گفت: این به ندرت به صلاح است که یک نهاد بین المللی را آن هم به ویژه در زملن یک بحران جهانی ترک کنیم.

این مقام آلمانی تاکید نمود که تکروی های ملی در این شرایط فایده ای ندارد. برای کنترل و مهار بیماری کرونا آمریکا باید همچنان با سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان مناقشات با چین در نامه ای که دوشنبه شب منتشر شده است سازمان بهداشت جهانی را تهدید نموده که از آن خارج می گردد.

آمریکا طی نامه ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید نموده که اگر این نهاد بین المللی ظرف 30 روز آینده خود را متعهد به بهبود اساسی نکند آمریکا پرداخت های خود به آن را کاملاً قطع نموده و عضویت آمریکا در سازمان بهداشت جهانی را مورد بازنگری قرار می دهد. ترامپ این نهاد بین المللی را متهم به تبعیت از چین نموده است.

بییر در این باره گفته است که حتی اگر انتقاد از سازمان بهداشت جهانی و تردیدها در برابر چین موجه باشد، اما تهدیدات ترامپ را در درجه اول با توجه به مسائل سیاست داخلی آمریکا و سیاست ضد چین یک رئیس جمهور درگیر در مبارزات انتخاباتی می توان شرح داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 929

به "آلمان: تهدیدات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی غیرمسئولانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: تهدیدات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی غیرمسئولانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید