آمریکا و کانادا خاتمه بر سر اصلاح نفتا به توافق رسیدند

به گزارش مالکوم، آمریکا، کانادا و مکزیک یکشنبه شب به توافقی تجاری دست یافتند که قرار است جایگزین قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) گردد.

آمریکا و کانادا خاتمه بر سر اصلاح نفتا به توافق رسیدند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش انتخاب، دستیابی به توافق تجاری جدید پیروزی مهمی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا محسوب می گردد که از مخالفان سرسخت قرارداد نفتا است. کانادا و مکزیک در توافق جدید محدودیت بیشتری را در زمینه داد و ستد با مهمترین شریک تجاری خود (ایالات متحده) پذیرفته اند.

توافق نفتا در سال 1994 میلادی و در زمان زمامداری بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا به امضاء رسید.

مطالب یورونیوز را در واتس اپ دریافت کنید

قرارداد تجاری جدید توافق ایالات متحده، مکزیک و کانادا (USMCA) نام خواهد داشت.

دونالد ترامپ با جایگزینی نفتا میخواهد کسری تراز تجاری آمریکا در زمینه مبادله با دیگر کشورها را کاهش دهد. رئیس جمهوری آمریکا به همین دلیل صدها میلیارد دلار تعرفه بازرگانی بر روی کالاهای وارداتی از چین وضع نموده است.

در توافق تجاری جدید بین واشنگتن، اتاوا و مکزیکوسیتی تعرفه بازرگانی وضع نشده است اما شرکت های خودروسازی جهانی برای فراوری محصولات خود در مکزیک محدودیت بیشتری خواهند داشت. هدف از قرارداد تجاری جدید ایجاد شغل در آمریکا است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که رابطه پرتنشی با دونالد ترامپ دارد پس از جلسه کابینه خود برای بحث در خصوص توافق جدید خاطرنشان کرد: این روز خوبی برای کانادا است.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در خصوص توافق جدید گفت: این پیروزی بزرگی برای رئیس جمهوری است. در عین حال تائیدی است بر راهبردی که او در زمینه تجارت بین الملل اتخاذ نموده است.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است که دونالد ترامپ توافق به دست آمده را تائید نموده است. توافق تجاری جدید قرار است در سرانجام ماه نوامبر امضاء گردد و پس از آن برای تصویب به کنگره آمریکا ارجاع داده می گردد.

آمریکا و مکزیک پیش از این در ماه اوت به یک توافق تجاری دو جانبه دست یافته بودند.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 443

به "آمریکا و کانادا خاتمه بر سر اصلاح نفتا به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کانادا خاتمه بر سر اصلاح نفتا به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید