آیا کرونا منجر به بازگشت هسته های تروریستی خواهد شد؟

به گزارش مالکوم، در سایه سرگرم شدن کشورهای جهان به معضل ویروس کرونا٬ ممکن است گروه های تروریستی از این فرصت برای افزایش فعالیت های خود استفاده کنند.

آیا کرونا منجر به بازگشت هسته های تروریستی خواهد شد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد فیصل الیافعی نویسنده عرب در مقاله ای نوشت که شیوع ویروس کرونا می تواند فرصتی برای افزایش فعالیت تروریست ها در سراسر جهان فراهم کند؛ در شرایطی که کشورها مشغول مقابله با کرونا هستند گروه های تروریستی مانند داعش می توانند به جذب عناصر از غرب و سایر مناطق جهان بپردازند.

در ادامه مقاله آمده که قرنطینه شهرها در غرب به معنای تعطیل شدن مراکز تفریحی و سرگرمی و سایر مشغله هاست؛ بنابراین مردم زمان بیشتری برای چرخ زدن در اینترنت دارند. همین امر سبب می شود تا گروه های تروریستی مانند داعش به راحتی بتوانند از این راه به جذب عنصر بپردازند.

نویسنده مقاله نوشت که درحال حاضر داعش زمینه را در مناطقی که در سایه شیوع کرونا شاهد تغییرات اجتماعی و سیاسی بودند برای جذب عنصر از این مکان ها مناسب می بیند.

طبق اطلاعات نویسنده این مقاله مناطقی که تروریست های داعشی در آنجا مستقر هستند مانند آفریقا و آسیای میانه و فیلیپین از جمله مکان هایی هستند که خسارت های زیادی در سایه گسترش کرونا به آنها تحمیل شده و اگر دولت ها نتوانند به خوبی با این مشکل مقابله کنند٬ مردم این کشورها برای حل آن ممکن است به واعظان رادیکال روی بیاورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 866

به "آیا کرونا منجر به بازگشت هسته های تروریستی خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا منجر به بازگشت هسته های تروریستی خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید