اخبار رزمایش، مین ریزی در دریای عمان توسط ارتش

به گزارش مالکوم، معاون عملیات ارتش از اجرای عملیات مین ریزی توسط نیروی دریایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش اطلاع داد.

اخبار رزمایش، مین ریزی در دریای عمان توسط ارتش

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران، دریادار دوم موسوی سخنگوی رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش گفت: پشتیبانی مناسب و بموقع نیروهای زمینی و هوایی از عملیات نیروی دریایی ارتش در این مرحله اول رزمایش در روز دوشنبه 2، 11، 96 بخوبی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: اقدامات موثر تیپ های متحرک هجومی نیروی زمینی و توپخانه های متحرک و راکت اندازهای دقیق زن این نیرو با آتش پرحجم انواع سلاح های تجمعی و انفرادی و همچنین اجرای ماموریت های متعدد و پیروز تیزپروازان نیروی هوایی از چندین پایگاه این نیرو و نیز همراهی رادارها و سامانه های موشکی قرارگاه پدافند هوایی در اجرای مرحله نخست رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) بسیار تاثیرگذار و کارآمد بود.

سخنگوی رزمایش گفت: دراین مرحله، تکاوران نیروی دریایی به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان های نفوذ نماینده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه ای بر روی اهداف از پیش مشخص شده اقدام کردند؛ در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و نفرات و ستون های تجمعی دشمن را منهدم نمایند.

وی توضیح داد: اجرای سلسله عملیات رزمی از جمله انهدام واحدهای شناور دشمن از سوی قایق های آذرخش و شهاب مجهز به راکت انداز، اجرای عملیات مین ریزی غیر کلاسیک از سوی قایق های هجومی رعد، اجرای عملیات دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی و اجرای عملیات تخریبات ساحلی انجام شد.

معاون عملیات ارتش گفت: عملیات تاخت، اجرای عملیات سقوط آزاد، ایجاد تله های انفجاری، عملیات هلی برن و تبادل عمودی یگان های تکاور نیز از جمله اقدامات تاکتیکی تیپ های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی ارتش بود که با پیروزیت انجام شد.

دریادار دوم موسوی گفت: درکنار نیروهای جوان که عملیات رزمی را با چابکی و چالاکی انجام می دادند حضور اساتید و فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی راهبردی از نکات قابل توجه این مرحله از رزمایش بود که ضمن هدایت، ارائه مشاوره و هدایت های تاکتیکی لازم به نیروهای جوان، در ترسیم فضای منطقه رزمایش به فضایی شبیه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تأکید بر نقاط ضعف و قدرت راهبردهای رزمی در سواحل دریایی نقش حایز اهمیتی ایفا کردند.

معاون عملیات ارتش ابراز داشت: در راستای اجرای عملیات مردم کمک، تیم های آمادی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در منطقه حضور یافته و با توزیع مواد غذایی و بسته های حمایتی بخشی از نیازهای اولیه و ضروری مردم در سواحل مکران را تامین کردند. همچنین تیم های سیار بهداشت،درمان و پزشکی هم در این سواحل با برپایی بیمارستان های صحرایی، بهره گیری از سامانه های تله مدیسن و برقراری ارتباط با مراکز درمانی و پیش بینی بیمارستان های سیار نیازهای پزشکی و درمانی مردم را مرتفع کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف رزمایش انجام تمرین ها و عملیات مشترک بین نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی ارتش است افزود: ایجاد هم افزایی و هم پوشانی بین نیروهای عمل نماینده در ارتقاء توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدات بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور ایجاد هماهنگی لازم بین نیروها و تجهیزات که از تنوع بالایی در نوع، تکنیک و تاکتیک بکارگیری برخوردار هستند، ضرورت دارد آموزش های تئوری بصورت عملی به مرحله اجرا درآید.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 493

به "اخبار رزمایش، مین ریزی در دریای عمان توسط ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار رزمایش، مین ریزی در دریای عمان توسط ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید