ارائه پیش نویس قطعنامه لغو تحریم های کره شمالی توسط روسیه و چین

به گزارش مالکوم، روسیه و چین با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواهان لغو بعضی تحریم های کره شمالی شدند.

ارائه پیش نویس قطعنامه لغو تحریم های کره شمالی توسط روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده های روسیه و چین در سازمان ملل بامداد سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای را برای برداشتن تحریم های صادراتی کره شمالی در حوزه های غذای دریایی، منسوجات و مجسمه سازی شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این پیش نویس قطعنامه، پیشنهاد می دهد که همکاری های بین کره ای درخصوص جاده و خطوط ریلی از تحریم ها معاف شوند و تمام تدابیر اعمالی پیشین که توسط شورای امنیت سازمان ملل که مستقیما معیشت مردم این کشور را هدف قرار می داد، لغو شوند.

این پیش نویس همچنین خواهان احیای سریع مذاکرات شش جانبه یا از سر گیری مباحثات چندجانبه در هر شکل مشابه با هدف تسهیل راه حل جامع و مسالمت آمیز به وسیله گفت وگو، کاهش تنش در شبه جزیره کره و ارتقای همزیستی مسالمت آمیز و همکاری های منطقه ای منفعت بار در شمال شرقی آسیا شد.

خبرگزاری رویترز هم که نسخه ای از پیش نویس قطعنامه مذکور را مشاهده نموده، می نویسد: [این طرح] همچنین می خواهد ممنوعیت اشتغال مردم کره شمالی در خارج از این کشور برداشته شده و الزام بازگشت تمام کارگران کره شمالی به کشورشان در هفته آینده لغو گردد.

بر این اساس، هنوز تعیین نیست که این پیش نویس در چه روزی برای رای گیری به جلسه 15 عضو شورای امنیت آورده می گردد. هر قطعنامه برای تصویب شدن در شورای امنیت به 9 رای و عدم وتو از سوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) احتیاج دارد.

روز شنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی از انجام دومین آزمایش مهم در سایت موشکی سوهائی خبر داده و گفت از آن برای از نتایج این آزمایش برای تقویت بازدارندگی استراتژیک هسته ای خود استفاده می نمایند. (جزئیات بیشتر)

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا خاتمه امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا تعیین شد، خاتمه امسال است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 561

به "ارائه پیش نویس قطعنامه لغو تحریم های کره شمالی توسط روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه پیش نویس قطعنامه لغو تحریم های کره شمالی توسط روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید