اردوغان خطاب به ماکرون: چک کن، خودت مرگ مغزی نشده باشی!

به گزارش مالکوم، رئیس جمهور ترکیه در واکنشی تند به سخنان همتای فرانسوی خود در رد مواضع آنکارا در مورد شمال سوریه خطاب به وی گفت: اول چک کن که خودت دچار مرگ مغزی نشده باشی.

اردوغان خطاب به ماکرون: چک کن، خودت مرگ مغزی نشده باشی!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه واکنش های تند مقام های ترکیه علیه مواضع اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره اقدام نظامی آنکارا در شمال سوریه، رجب طیب اردوغان به همتای فرانسوی خود گفت: دچار مرگ مغزی شده ای.

رئیس جمهور ترکیه در آستانه نشست سران ناتو که قرار است به میزبانی لندن در روز های 12 و 13 آذرماه برگزار گردد، به انتقاد دوباره امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از مواضع ترکیه در شمال سوریه و تاکید او بر مرگ مغزی ناتو واکنش تندی نشان داده است.

به گزارش راشا تودی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی روز آدینه خود در دانشگاه مرمره در استانبول، به مواضع اخیر همتای فرانسوی خود که در آن گفته بود ناتو نباید درباره اقدامات نظامی تحریک آمیز ترکیه در شمال سوریه همبستگی نشان دهد، گفته است که ماکرون دچار مرگ مغزی است.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، فرانسه حق ندارد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه انتقاد کند یا به طور کلی درباره شرایط ناتو فرضیاتش را مطرح کند.

اردوغان با اشاره به سخنان جنجالی ماکرون درباره مرگ مغزی ناتو اضافه نمود: اول از هر چیز، چک کن خودت دچار مرگ مغزی نشده باشی. این اظهارات تنها از افرادی بر می خیزد که دچار مرگ مغزی هستند.

تشدید درگیری لفظی بین سران ترکیه و فرانسه بعد از ان صورت گرفت که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم در رد انتقاد های فرانسه علیه اقدام نظامی آنکارا در شمال سوریه، فرانسه را به حمایت از تروریسم متهم نموده بود.

دولت فرانسه شب گذشته خاطرنشان کرد که در پی اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه فرانسه، سفیر آنکارا در پاریس را احضار می نماید.

یکی از مقامات کاخ الیزه گفته است، سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه فرانسه جهت ارائه توضیحات، احضار خواهد شد و همچنین پاریس و دیگر متحدان ناتو از ترکیه انتظار دریافت پاسخ هایی شفاف درخصوص مقاصد خود در سوریه را دارد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای اولین بار 16 آبان بود که در مصاحبه با اکونومیست گفته بود، با توجه به عدم هماهنگی میان آمریکا و اروپا در ناتو و همچنین رویکرد یکجانبه ترکیه در سوریه، ناتو دچار مرگ مغزی شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 595

به "اردوغان خطاب به ماکرون: چک کن، خودت مرگ مغزی نشده باشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان خطاب به ماکرون: چک کن، خودت مرگ مغزی نشده باشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید