استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شرایط قرمز کرونایی، احتمال پُر شدن تخت های بیمارستانی

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شرایط کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ شرایط به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است، همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شرایط قرمز کرونایی، احتمال پُر شدن تخت های بیمارستانی

دکتر پرویز یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون 250 بیمار در بیمارستان های مشخص کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 69 نفر مبتلای قطعی و 17 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی توضیح داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز 26 هزار و 901 مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از 727 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 42 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا می باشند، همچنین از 954 نمونه تست سریع گرفته شده 9 درصد موارد مثبت و بترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران و بویراحمد می باشند.

دکتر یزدان پناه تاکید نمود: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود 400 نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از آغاز بیماری کرونا در 13 ماه گذشته می باشد و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می باشد.

وی ادامه داد: شرایط کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ شرایط به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است، همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه چاره هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر یزدان پناه اعلام کرد: از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آن ها شرایط مساعدتری برای آن ها بوجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1497

به "استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شرایط قرمز کرونایی، احتمال پُر شدن تخت های بیمارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شرایط قرمز کرونایی، احتمال پُر شدن تخت های بیمارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید