اعتصاب کارکنان آمازون در آلمان

به گزارش مالکوم، تعدادی از کارکنان شرکت آمازون در آلمان به علت نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و عدم رضایت از شرایط بهداشتی محیط کار خود به دنبال اعتصابی دو روزه هستند.

اعتصاب کارکنان آمازون در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، کوشش های آمازون برای کاهش نگرانی کارمندانش و ضدعفونی انبارها و محیط های کاری کافی نبوده و از همین رو تعدادی از کارکنان این شرکت در آلمان قصد دارند اعتصابی دوروزه را سازماندهی نمایند.

اتحادیه کارگری وردی آلمان اعلام نموده که کارکنان شش انبار و مرکز کاری آمازون در این کشور به مدت حداقل دو روز اعتصاب خواهند کرد و علت اصلی این مساله عدم شفافیت در خصوص رعایت سیاست های بهداشتی در آمازون است.

بر اساس برآوردها بین 30 تا 40 نفر در آمازون به ویروس کرونا مبتلا شده اند و آمازون به جای توجه به حفظ امنیت کارکنانش تنها به کسب سود بیشتر می اندیشد. در واکنش به این اعتراض ها، آمازون بیانیه ای صادر نموده و از اختصاص بودجه ای 4 میلیارد دلاری به حفظ ایمنی کارکنان و مشتریان این شرکت خبر داده است.

اما این اطلاعیه باز هم کارکنان آمازون را راضی ننموده و آنان تصریح نموده اند که حتما اعتراضاتی را انجام خواهند داد. این افراد می گویند در صورت ابتلا به کرونا معین نیست سرنوشت کاری آنان چگونه است و چه تمهیداتی برای پرداخت حقوق و دستمزد افراد در نظر گرفته شده است. سختگیری آمازون در خصوص اعطای مرخصی نیز مشکل دیگری است که کارمندان با آن دست به گریبان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 977

به "اعتصاب کارکنان آمازون در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب کارکنان آمازون در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید