امروز زمان مبارزه تمام عیار با ویروس کرونا است، تشخیص نخستین مورد ابتلا به کرونا در 30 بهمن

به گزارش مالکوم، وزیر بهداشت گفت: امروز، روز ریشه یابی منشأ کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

امروز زمان مبارزه تمام عیار با ویروس کرونا است، تشخیص نخستین مورد ابتلا به کرونا در 30 بهمن

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، سعید نمکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا اظهار کرد: برای ما از قبل تعیین بود که یک ویروس کشور و مردم ما را گرفتار خواهد نمود.

وی افزود: در سال 2003 ویروسی تحت عنوان سارس کشور چین را گرفتار کرد و منشأ آن خفاش بود که این ویروس را به انسان منتقل کرد.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: این کرونای جدید یک رفتار کاملاً متفاوت نسبت به کروناهای قبلی داشت و به نوعی دیگر بروز کرد و در پی آن در کشور چین کشتار مردم را در پی داشت.

نمکی مطرح کرد: از همان ابتدا ما برای پروازهای چین تصمیم گرفتیم و حتی به دانشگاه های علوم پزشکی هم ابلاغ کردیم.

وی گفت: از همان اوایل بهمن ماه ما بیمارستان ها را برای تجهیز آزمایشگاه ها و تخت آماده کردیم و از همان روزهای اول با انستیتوپاستور و آزمایشگاه دانشکده بهداشت کیت جدید تشخیص کرونای جدید را فراوری کردیم.

وی بر همین اساس افزود: ما اولین مورد را در پیک پاییزه به صورت H1 و N1 داشتیم و منتظر این هم بودیم که پیک آنفولانزا در زمستان بروز کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما مواردی را در شهر قم در قالب سرماخوردگی آنفولانزا داشتیم که گزارش شده بود و پس از آن متأسفانه دو مورد در 29 بهمن ماه سال گذشته گزارش شد که گفتند دچار علایمی مشکوک شده که ما همان موقع گفتیم این گزارش با گزارشات قبلی متفاوت است و باید شک کنیم که احتمالاً همان ویروس جدید کرونا است.

نمکی همچنین افزود: ما در صبح روز چهارشنبه 30 بهمن اعلام کردیم دو مورد بیمار مبتلا به کرونا در قم داشتیم که البته از نظر کلینیک کرونا تشخیص داده شده بود و در پی آن اعلام شد از سه مورد آزمایش یک مورد مثبت اعلام شده است اگر چه بعضی اعلام کردند که اعلام این قبل از انتخابات درست نیست اما من تأکید کردم که راستگویی خدمت به مردم است هر چند این موارد باید به تفصیل در جلسه غیرعلنی شرح داده گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام نمود: البته ذکر این نکته هم لازم است که آنچه در گیلان رخ داد با آنچه در قم رخ داد دو مقوله کاملاً متفاوت بوده است و برای تک تک موارد مبتلا ما شرح داریم و همه آنها را مورد به مورد آنالیز کردیم که در جلسه غیرعلنی باید گفته گردد البته این به این معنی نیست که ما با مردم بیگانه هستیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز، روز ریشه یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

انتهای پیغام/4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 865

به "امروز زمان مبارزه تمام عیار با ویروس کرونا است، تشخیص نخستین مورد ابتلا به کرونا در 30 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز زمان مبارزه تمام عیار با ویروس کرونا است، تشخیص نخستین مورد ابتلا به کرونا در 30 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید