تاکید بر اهمیت توافق تجاری اقیانوس آرام در دیدار روسای کشورهای آمریکا و سنگاپور

به گزارش مالکوم، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر سنگاپور به توافق تجاری در اقیانوس آرام پرداخت که هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا آن را تمسخر می نمایند و همچنان در کنگره متوقف شده است.

تاکید بر اهمیت توافق تجاری اقیانوس آرام در دیدار روسای کشورهای آمریکا و سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با هدف زنده نگه داشتن امیدها درباره رای کنگره به نفع همکاری 12 کشوری ترنس پاسیفیک پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در این باره گفت: محاسن این توافق بر نقدها شدید علیه آن فائق خواهد آمد.

اوباما در ادامه کنفرانس خبری مشترک خود با لی سین لونگ، نخست وزیر سنگاپور در کاخ سفید شرح داد: امیدواریم پس از انتخابات و خوابیدن گردوخاک ها توجه بیشتری به حقایق موجود این توافق شود. این توافق تنها یک نماد سیاسی یا بازی سیاسی نیست.

این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواستار در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون با این توافق در شرایط فعلی اش مخالفت نموده اند. ترامپ موضعی سخت تر علیه تجارت آزاد موجود در این توافق اتخاذ و تهدید نموده توافق 22ساله تجارت آزاد شمال آمریکا را نیز پاره خواهد نمود و تعرفه های گمرکی برکالاهای وارد شده از مکزیک و چین را افزایش خواهد داد.

توافق همکاری کشورهای ترنس پاسیفیک که آمریکا و سنگاپور در کنار ژاپن، مکزیک و ویتنام در بین کشورهای امضا کننده آن هستند با درگیری شدیدی در کنگره روبرو است.

رئیس کمیته مالیات مجلس نمایندگان می گوید در صورتی که تقسیم بندی های سرویس های مالی و کالاهای چون مواد دارویی حیاتی و تنباکو مورد بازنگری قرار گیرند از این توافق حمایت خواهد نمود.

در ادامه این کنفرانس، لی این توافق را مساله ای اساسی در روابط آمریکا ـ آسیا دانست و اعلام کرد: لغو توافق مذکور می تواند به روابط واشنگتن با متحدانش در آسیا آسیب برساند.

پس از این کنفرانس خبری سران دو کشور آمریکا و سنگاپور به منظور بزرگداشت 50سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور در مراسم شام شرکت کردند.

اوباما در این مراسم روابط واشنگتن- سنگاپور را چنین توصیف کرد: ما از طریق تاریخ، خانواده و دولت به یکدیگر متصل می شویم. روابط ما بیش از منافع مشترک استراتژیک است و به دورانی باز می شود که سنگاپور هنوز یک مستعمره و آمریکا تازه به استقلال رسیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 500

به "تاکید بر اهمیت توافق تجاری اقیانوس آرام در دیدار روسای کشورهای آمریکا و سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر اهمیت توافق تجاری اقیانوس آرام در دیدار روسای کشورهای آمریکا و سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید