تبیین برنامه های دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری برای استان ها

به گزارش مالکوم، مدیرکل دفتر همکاری و توافق های معاونت گردشگری در قالب ویدئوکنفرانس، به تبیین و هماهنگ سازی برنامه ها و سیاست های این بخش با استان های کشور پرداخت.

تبیین برنامه های دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری برای استان ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، لیلا اژدری مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری به همراه کارشناسان و مسئولان گروه های مربوطه در ارتباط زنده همزمان با استان ها در قالب ویدئوکنفرانس، با تشریح اقدامات، برنامه ها و اولویت های پیش رو، انتظارات مورد نظر برای هماهنگی بیشتر با بخش های اجرایی در استان ها را مطرح کردند.

او دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری را نقطه اتصال بخش ستادی با سایر نهادها و ارگان های فرابخشی بیان کرد و ظرفیت های گردشگری موجود در استان ها را دارایی و داشته ای خواند که تمام برنامه ریزی ها و شکل گیری محصولات گردشگری بر مبنای آن انجام می گیرد.

اژدری همچنین با اشاره به قرار دریافت موضوع توسعه شاخه های مختلف صنعت گردشگری در توضیح وظایف این دفتر، از گردشگری روستایی، کشاورزی، عشایری، ورزشی، دریایی، سلامت و طبیعت گردی به عنوان سرفصل های کاری در این زمینه نام برد که سیاست گذاری و معین ضوابط اجرایی هر یک در قالب گروهی مجزا در راستا پیگیری و اجرایی شدن واقع شده است.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری، حرکت همسو با اسناد و برنامه های بالادستی را در فرایند حرکت برنامه های حوزه گردشگری تاثیرگذار خواند و از استان ها خواست تا اولویت کاری خود را بر این اساس هماهنگ نمایند.

اژدری همچنین نامگذاری سال 2020 از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان گردشگری و توسعه روستایی و میزبانی جمهوری اسلامی ایران از رویدادی با همین مضمون را اقدام مهم بین المللی پیش رو خواند که احتیاج به هماهنگی و تعامل یکپارچه تمامی استان های کشور در این مهم وجود دارد.

او در ادامه تدوین نقشه راه توسعه گردشگری روستایی را نیز یکی از اقدامات مهم و در دست اجرا خواند و گفت: به زودی با استخراج فرصت ها و تهدیدهای پیش روی این موضوع و ورود به عرصه اجرایی منطبق با اصول توسعه پایدار گردشگری سند مربوطه تهیه و ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری با اشاره به تاکید مجلس شورای اسلامی به منظور شکل گیری فرآیندهای سیاست گذاری، اجرایی و نظارت بر موضوع گردشگری کشاورزی، این شاخه از صنعت گردشگری را یکی از تقاضاهای مهم بخش خصوصی بیان کرد که به زودی نقشه راه این فعالیت تخصصی تدوین و فرآیند و ضوابط فنی آن با همکاری ارگان های فرابخشی معین خواهد شد.

اژدری همچنین اکوتوریسم را قدیمی ترین موضوع در توضیح وظایف این دفتر خواند و فعالیت کارشناسان طبیعت گردی در 31 استان کشور را ظرفیتی قابل توجه بیان کرد که نقش موثری در شکل گیری پروژه های تخصصی مربوطه و رعایت شاخص های توسعه پایدار دارند.

او همین طور پیگیری موضوعات مربوط به گردشگری عشایری منطبق با فعالیت ملی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری را یکی دیگر از راستاهای اجرایی مهم پیش روی این دفتر خواند که با پیشبرد برنامه های کارگروه تخصصی شکل گرفته، کوشش برای حفظ اصالت و داشته های فرهنگی این قشر از جامعه و پیوند آن به صنعت گردشگری محقق می گردد.

در ادامه این نشست، مسئولان مرتبط استانی به صورت زنده و همزمان به بیان مسائل، نظرات و اقدامات مربوطه پرداختند تا با رسیدن به نقاط مشترک، شتاب و تسریع در دستیابی به اهداف معین شده میسر گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 610

به "تبیین برنامه های دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری برای استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین برنامه های دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری برای استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید