ترامپ برای خروج رسمی از پیمان اقلیمی پاریس آماده می شود

به گزارش مالکوم، کاخ سفید مقدمات اولیه برای خروج رسمی ایالات متحده از پیمان آب و هوایی پاریس را آغاز کرده است.

ترامپ برای خروج رسمی از پیمان اقلیمی پاریس آماده می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، خروج ایالات متحده از پیمان اقلیمی پاریس یکی از وعده های اصلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 میلادی است. ترامپ نخستین بار دو سال قبل رسما تمایل خود را برای خروج از این پیمان اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ می تواند روند خروج ایالات متحده از پیمان پاریس را 4 نوامبر آغاز کند، این مساله به ایالات متحده اجازه خواهد داد تا دقیقا 4 نوامبر 2020 میلادی روند خروج از این پیمان را نهایی کند، یعنی یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری.

ترامپ در این باره گفت: من ایالات متحده را از این پیمان وحشتناک و یک طرفه خارج خواهم کرد. این یک فاجعه کامل است. من به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده ام تا کنند شهروندان ایالات متحده باشم نه شهروندان پاریس.

دیدگاه های ترامپ با نقدها شدیدی از سوی دموکراتهای فعال در زمینه محیط زیست و حتی برخی جمهوریخواهان روبرو شده است، کسانی که معتقدند آمریکا در حال از دست دادن جایگاه رهبری خود در جهان است آن هم در شرایطی که به اقدامات فوری برای جلوگیری از تاثیرات و تبعات منفی تغییرات آب و هوایی نیاز است.

یک سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سئوال که آیا سخنرانی ترامپ به معنای خروج رسمی آمریکا از پیمان پاریس است؟، تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده است که ایالات متحده قصد خروج از این پیمان فاجعه بار را دارد.

نیویورک تایمز نیز گزارش داده است که روند رسمی خروج آمریکا به زودی آغاز خواهد شد.

اگر آمریکا رسما روند خروج از این پیمان را آغاز کند، این اتفاق تنها چند هفته قبل از برگزاری نشست سازمان ملل در شیلی خواهد بود، جایی که رهبران جهان قصد دارند درباره جزئیات این توافق بحث و تبادل نظر کنند.

بر اساس مفاد توافق پاریس که در سال 2015 توسط باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد، ایالات متحده باید تولید گازهای آلاینده محیط زیست را تا سال 2025 میلادی به 28 درصد کمتر از سطح 2005 میلادی کاهش دهد.

این در شرایطی است که برخی جمهوریخواهان با پیمان آب و هوایی پاریس مخالف هستند و این طور استدلال می کنند که آمریکا نباید بدون تلاش سایر کشورها در زمینه کاهش آلاینده های محیط زیست، اقدامات و تلاش های بیشتری را در این خصوص انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 517

به "ترامپ برای خروج رسمی از پیمان اقلیمی پاریس آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای خروج رسمی از پیمان اقلیمی پاریس آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید