ترامپ برای سنجش وفاداری به پنتاگون جاسوس فرستاد

به گزارش مالکوم، رئیس جمهور آمریکا برای حصول اطمینان از وفاداری مقام های وزارت دفاع آمریکا به خودش یکی از معتمدانش را روانه این وزارتخانه نموده است.

ترامپ برای سنجش وفاداری به پنتاگون جاسوس فرستاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده اند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکی از معتمدانش در کاخ سفید را به پنتاگون فرستاده تا وفاداری مقام های این مجموعه به خودش را محک بزند.

طبق گزارش فارن پالیسی، مایکل کاترون که دستیار ارشد معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی است مأمور شده به صورت پشت پرده میزان وفاداری مقام های پنتاگون به ترامپ را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد.

این خبر را دو مقام فعلی دولت آمریکا به فارن پالیسی گفته اند، اما گفته اند در حال حاضر تقویم زمانی ورود کاترون به پنتاگون هنوز معین نیست.

مقام های آمریکایی نگرانند کاترون با یاری به ترامپ برای اخراج مقام های غیروفادار به او اختیارات مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون را تضعیف کند. بعضی از این منابع از احتمال اخراج مقام هایی که هنوزقادرند نظرات مخالف با ترامپ ابراز نمایند ابراز نگرانی نموده اند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: او در حال کوشش برای جایگزینی و اخراج شماری از مقام های غیرنظامی در دفتر وزیر دفاع است که با کاخ سفید همسو نیستند. اسپر هیچ اختیاری برای انتصاب افراد کلیدی در مناصب عالی ندارد.

ترامپ مکررا اعضای کابینه اش که نظراتی مخالف با او داشته اند اخراج نموده است. جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا چند ماه پیش بعد از جدال های مکرر با ترامپ وادار به استعفا شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 946

به "ترامپ برای سنجش وفاداری به پنتاگون جاسوس فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای سنجش وفاداری به پنتاگون جاسوس فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید