تزریق روزانه 500 هزار واکسن طی روزهای آینده

به گزارش مالکوم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون از روزی حدود 150 تا 160 به 300 تا 400 و حتی 500 هزار نفر طی روزهای آینده خواهد رسید، گفت: تا اوایل تیر ماه جامعه هدف سالمندان بالای 60 سال و افراد مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج را واکسینه خواهیم کرد.

تزریق روزانه 500 هزار واکسن طی روزهای آینده

به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی امروز، 27 اردیبهشت ماه، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار گردید و در جمع خبرنگاران در مورد ویروس هندی اظهار کرد: در ادامه واکسیناسیون نیز طبق سند ملی واکسیناسیون کشور به دیگر جوامع هدف خواهیم پرداخت.

وزیر بهداشت اضافه نمود: تا اواخر تابستان جمعیت انبوه تری را واکسینه خواهیم کرد و واکسن فراوری داخل نیز خوشبختانه از خردادماه به مجموعه واکسن های ما خواهد پیوست و هر ماه یکی از فراورینمایندگان داخلی به جمع فراوریی ما اضافه خواهد شد. امیدواریم تا خاتمه 1400 کل افراد جامعه هدف را طبق سند ملی واکسینه کنیم.

نمکی گفت: این ویروس در کشور ما در حال حاضر در چرخش و در خیلی از مکان ها شناسایی شده است. همکاران در بعضی استان ها کوشش کردند به گونه ای این ویروس را زمین گیر نمایند اما این نوع ویروس همانند ویروس های قبل می تواند دوباره پیدا گردد و در جایی ما را گرفتار موج جدیدی کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی بنابر پیش بینی های اجرا شده از مرزهای غربی وارد کشور شد اما ویروس هندی و آفریقای جنوبی از مرزهای جنوبی، جنوب شرقی و شرق ما را تهدید می نماید، اعلام کرد: به همین دلیل از مدت ها قبل از همکاران خواسته بودیم با کمک مرزبانی و دیگر نیروهایی که می توانند در زمینه مراقبت از مرزها کمک برسانند، اجازه ورود و خروج از این مرزها را ندهند و آماده باشند تا اگر کوچک ترین نمونه شناسایی و رصد شد، به سرعت این شعله های کوچک را خاموش نموده و از گرفتاری در سطح ملی جلوگیری نمایند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه خوشبختانه آمادگی بسیار خوبی در خراسان رضوی مشاهده می گردد و تیم بسیار چابکی در مقابله با کرونا در استان خدمت رسانی می نماید، تاکید نمود: از آنجایی که ما معبر عبور ویروس را از این بخش کشور می بینیم، افراد به عنوان مرزبانان غیوری که تا به حال ارائه خدمت کردند، در مرزبانی سلامت هم برای عدم اشاعه ویروس در کشور همت بیشتری را به کار گیرند.

نمکی در مورد تاخیر واکسیناسیون شرح داد: علی رغم تاخیری که در واردات واکسن به دلیل بدعهدی بعضی ها که با ما قرارداد داشتند یا مشکلاتی که در بعضی از کشورها مثل هند به دلیل دستورات قانونی و توسعه بیماری ایجاد شد، با تاخیر حدود چند هفته ای، واکسن ها به دست ما رسید و کوشش کردیم سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1563

به "تزریق روزانه 500 هزار واکسن طی روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق روزانه 500 هزار واکسن طی روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید