تقابل جنگنده های جی-16 چین با جت های تایوان

به گزارش مالکوم، وزارت دفاع تایوان از رهگیری و مقابله با شماری از جنگنده های ارتش چین که وارد منطقه پدافند هوایی این جزیره شده بودند، اطلاع داد.

تقابل جنگنده های جی-16 چین با جت های تایوان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع تایوان شنبه از پرواز مجدد شماری از جنگنده های چین بر فراز منطقه پدافند هوایی این کشور اطلاع داد.

به گزارش روزنامه وبگاه فوکوس تایوان وزارت دفاع تایوان مدعی شده که جنگنده های اف-جی-16 ارتش چین چنی ماموریت بر فراز منطقه پدافند هوایی در جنوب غربی این جزیره و جزایر پراتاس انجام دادند. تایوان از واکنش فوری به این ماموریت و شناسایی و رهگیری سریع جنگنده ها و فعال شدن سامانه های پدافندی خود اطلاع داد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

وزارت دفاع تایوان دوشنبه گذشته نیز مدعی پرواز مجدد شماری از هواپیماهای نظامی چین بر فراز این جزیره شد.

وزارت دفاع تایوان اعلام نمود که 25 فروند هواپیمای نظامی نیروی هوایی چین وارد منطقه پدافند هوایی تایوان در جنوب غربی این جزیره شده اند. تایوان نوع این هواپیماها را جی10، جی16 و انواع هواپیماهای تجسسی و ضد زیر دریایی اعلام نمود.

نشریه آمریکایینیوزویک به نقل از تحلیل گران نظامی نوشت، پرواز این جنگنده ها بر فراز تنگه تایوان، به احتمال زیاد با هدف شبیه سازی حمله به ناو هواپیمابر آمریکابر آمریکایی اجرا شده است.

به نوشته نیوزویک، برگزاری این رزمایش هوایی، با ورود ناو هواپیمابر تئودور رزولت به آب های شمال فیلیپین اجرا شده است. ما شیائوگانگ سخنگوی دفتر امور تایوان در چین گفت، رزمایش های ارتش آزادی بخش خلق چین در تنگه تایوان تمرین مبارزاتی لازم جهت حفظ حق حاکمیت ملی چین است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1514

به "تقابل جنگنده های جی-16 چین با جت های تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل جنگنده های جی-16 چین با جت های تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید