تماسهای هند و پاکستان در پایین ترین سطح واقع شده است

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به رغم گشایش یک گذرگاه مرزی جهت ورود زائران هندی به خاک پاکستان در روز شنبه که گامی بسیار مهم و همکاری جویانه میان دو رقیب دیرینه بشمار می رود، وزیر خارجه پاکستان توضیح داد که تماسها میان هند و پاکستان در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

تماسهای هند و پاکستان در پایین ترین سطح واقع شده است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که امضای معاهده گذرگاه مرزی میان این دو کشور همسایه امکان عبور بدون ویزا از هند به شهر کارتارپور پاکستان را برای زائران هندی که جهت دیدن از یک معبد سیک راهی این شهر می شوند، فراهم می سازد.

بنابر گزارشها، صدها تن از مردم هند از جمله اعضای حزب اپوزیسیون کنگره در مراسم گشایش این گذرگاه مرزی از این محل عبور کردند. نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز مراسمی مشابه در هند برگزار کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با صدور یک بیانیه اعلام نمود که معاهده گذرگاه مرزی میان دو کشور یک گواه تعهد و التزام ما به [برقراری و حفظ] صلح در منطقه است.

با این حال، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در این ارتباط گفت که از زمان درگیری چندماهه دو کشور در مناطق شمالی کارگیل در سال 1999، این روابط امروزه در بدترین وضعیت خود واقع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه هند تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 449

به "تماسهای هند و پاکستان در پایین ترین سطح واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماسهای هند و پاکستان در پایین ترین سطح واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید