شرح بنیاد مسکن در مورد مسائل مردم روستای عمله سیف

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/خوزستان مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان در مورد مسائل جمعی از مردم روستای عمله سیف شهرستان شوش که امروز مقابل استانداری خوزستان تجمع نموده بودند توضیحاتی ارایه کرد.

شرح بنیاد مسکن در مورد مسائل مردم روستای عمله سیف

حسین جنتی در مورد تجمع امروز،21 اسفندماه اهالی روستای عمله سیف شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای عمله سیف از توابع شهرستان شوش است و زمین هایی از چند سال پیش در آن منطقه که منابع ملی بودند وجود داشت که باید به مردم واگذار می شد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه این زمین ها حدود 500 قطعه هستند، اضافه کرد: این زمین ها ابتدا 300 قطعه بودند و مردم، مقداری نسبت به شرایط کاربری های این زمین ها اعتراض داشتند. با هماهنگی هایی که در کمیسیون تغییر کاربری انجام شد، نهایتا به 500عه زمین افزایش پیدا کرد که این موضوع مطابق درخواست خود مردم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه زمین ها آماده واگذاری هستند، گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته، جلسه ای با اهالی این روستا و فرماندار شوش داشتیم و از درخواست های مردم مطلع شدیم و با دفتر مرکزی و سایر مراکز مربوطه، هماهنگی ها برای تخفیف قیمت این زمین ها انجام شد .

جنتی ادامه داد: پس از تجمع امروز، نمایندگان مردم عمله سیف به اداره کل بنیاد مسکن آمدند و نسبت به درخواست های خود مبنی بر افزایش تعداد قطعات زمین و اعمال تخفیف که صورت گرفته بود، مطلع شدند.

وی توضیح داد: قیمت گذاری برای این زمین ها بر اساس نظر کارشناس رسمی انجام می گردد. بعلاوه با توجه به اینکه این زمین ها به مردم واگذار می شوند، قیمت های در نظر گرفته شده، 20 درصد زیر قیمت عرف منطقه است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اضافه کرد: با هماهنگی که با دفتر مرکزی انجام شد، تخفیف دیگری نیز در این راستا اخذ کزدیم و تقریبا قیمت زمین ها مورد رضایت مردم است.

جنتی با اشاره به درخواست بعضی اهالی برای اقساطی کردن پرداخت قیمت زمین ادامه داد: شرط تقسیط فعلا پرداخت مبلغ اولیه 50 میلیون تومان است و مابقی پرداختی ها نیز پس از تعطیلات عید نوروز معین می گردد.

وی یادآور شد: مطابق قانون، این زمین ها فقط به مردم بومی روستا واگذار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1991

به "شرح بنیاد مسکن در مورد مسائل مردم روستای عمله سیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح بنیاد مسکن در مورد مسائل مردم روستای عمله سیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید