جدیدترین موضع گیری وزیر دفاع قطر درباره آمریکا و ایران

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربی الجدید، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را غیر محتمل دانست.

جدیدترین موضع گیری وزیر دفاع قطر درباره آمریکا و ایران

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

وی اضافه نمود: با وجود اینکه بعضی طرف ها سعی کردند جنگی در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، بعضی ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس جمهور آمریکا مغلوب شد.

وزیر دفاع قطر درباره امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران هم گفت: امیدواریم این دیدار صورت گیرد، این امر نیازمند انعطاف است و چنانچه به ایران اجازه افزایش صادرات نفتش داده گردد ممکن است شاهد حضور طرف ایرانی در میز گفت وگو باشیم. من اطلاعاتی در این باره ندارم.

العطیه از روابط راهبردی کشورش با واشنگتن سخن گفت و اضافه نمود: تفاهماتی با آمریکا درباره استفاده از پایگاه العدید وجود دارد و هماهنگی به شکل روزانه میان طرفین در این باره وجود دارد.

وی اخبار مربوط به انتقال پایگاه مذکور از قطر را رد کرد.

دربار حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه و محکومیت آن از سوی اتحادیه عرب هم گفت: تصمیمات اخیر اتحادیه عرب به گونه ای بود که گویا هیئت غیرعربی دعوت به تجزیه سوریه می نماید. ترکیه مایل به تمامیت ارضی سوریه است.

وزیر دفاع قطر درباره بحران میان دوحه و چهار کشور عربی هم تاکید نمود: شیخ صباح الجابر الصباح امیر کویت تنها طرف مقبول از سوی همه است. کشورهای تحریم نماینده قطر در وهله اول باید با خودشان آشتی نمایند. ما اهتمامی به این موضوع نداریم و تمرکزمان بر توسعه و شکوفایی کشورمان است.

درباره تهدیدات علیه قطر در جام جهانی 2022 هم با لحنی تمسخر آمیز گفت: تهدیدی برای کشور ما وجود ندارد مگر عدم راهیابی به جام جهانی 2022 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 404

به "جدیدترین موضع گیری وزیر دفاع قطر درباره آمریکا و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین موضع گیری وزیر دفاع قطر درباره آمریکا و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید