خبرنگاران انتخابات پارلمانی هلند در بحبوحه کرونا

به گزارش مالکوم، تهران- خبرنگاران- شهروندان هلندی در حالی برای انتخاب 150 نماینده جدید مجلس این کشور به پای صندوق های رای فراخوانده شده اند که این دوره از انتخابات به دلیل همه گیری کرونا تفاوت های زیادی با دوره های پیشین دارد.

خبرنگاران انتخابات پارلمانی هلند در بحبوحه کرونا

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، در انتخابات مجلسی هلند که در بحبوحه همه گیری کرونا برگزار می گردد، مارک روته نخست وزیر از امتیاز مدیریت خود در این دوره بحرانی برخوردار است و تنها باید تعیین گردد که قرار است چه حزبی با او ائتلاف تشکیل دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (چهارشنبه) با اعلام این مطلب نوشت: شهروندان هلندی مجلس جدید این کشور را انتخاب می نمایند. طبق نظرسنجی ها مارک روته نخست وزیر راست گرای لیبرال با پیروزی فاصله ای ندارد و می تواند دولت چهارم خود را تشکیل دهد. این سیاستمدار 54 ساله طی 10 سال اخیر نخست وزیر بوده است.

برای مشارکت در این انتخابات 13 میلیون نفر فراخوانده شده اند تا 150 نماینده مجلس را تا عصر چهارشنبه انتخاب نمایند. این در حالی است که به دلیل همه گیری کرونا، انتخابات برای اولین بار تمدید شده و شهروندانی که به ویژه در معرض خطر ابتلا به کووید-19هستند فرصت می یابند رای خود را بدهند. همچنین برای اولین بار افراد بالای 70 سال نیز مجاز به رای دادن به وسیله پست شدند. پیشتر رأی گیری پستی فقط برای افرادی که خارج از کشور حضور داشتند، مجاز بود.

در این دوره یک رکورد جدید نیز به ثبت رسیده است: 37 حزب نامزدهای خود را برای انتخابات معرفی نموده اند و طبق برآورد ها 17درصد از آنها می توانند به مجلس راه یابند. بنابراین کسب اکثریت مطلق در انتخابات برای یک حزب غیرممکن است.

برای هفته ها، حزب راست گرای لیبرال آزادی و دموکراسی به رهبری روته با حدود 23 درصد پیشتاز بلامنازع نظرسنجی ها بوده است. اما در چند نظرسنجی اخیر، امتیاز او از مدیریت کرونا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. با این وجود این حزب می تواند همچنان به تصاحب حدود 22 درصد کرسی ها (33 کرسی) امیدوار باشد.

در دیگر سو، رقابت رو در رو بین گرت ویلدرز پوپولیست راست افراطی و زیگرید کاگ نامزد جناح لیبرال چپگرای D66، برای کسب مقام دومی در انتخابات و بخت حضور در دولت ائتلافی در جریان است. هر دو این احزاب در حال حاضر دارای 19 کرسی هستند.

مبارزات انتخاباتی این دوره هلند تحت تأثیر پیامدهای همه گیری کرونا قرار داشت. این کشور از اواسط دسامبر (اواخر آذر ماه) در تعطیلات سراسری به سر می برد و از اواخر ژانویه (اوایل بهمن) منع رفت و آمد نیز برقرار شده است. تا کنون بیش از 16 هزار هلندی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. با وجود حرکت های اعتراضی، اکثریت شهروندان همچنان از سیاست های کرونایی دولت حمایت می نمایند و معتقدند که روته تا به امروز بحران را به خوبی مدیریت نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1424

به "خبرنگاران انتخابات پارلمانی هلند در بحبوحه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات پارلمانی هلند در بحبوحه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید