خبرنگاران بلگراد با ملت ایران اعلام همبستگی می نماید

به گزارش مالکوم، اروپا- بلگراد-خبرنگاران- مقام های شهری در بلگراد پایتخت صربستان گفته اند به منظور همدردی و همبستگی با شهروندان کشورهایی که بیشتر به ویروس کرونا آلوده شدند، تصمیم گرفته اند که نمادهای این شهر مانند؛ ساختمان های عظیم، پل ها و مجلس را با چراغ های رنگین، به پرچم های این کشورها شامل ایتالیا، چین، اسپانیا، ایران و فرانسه، تا هفته آینده تزئین کند.

خبرنگاران بلگراد با ملت ایران اعلام همبستگی می نماید

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، آندریا ملادنوویچ قائم مقام شهردار بلگراد در جمع خبرنگاران گفت که پیغام این حرکت نمادین این است که تسلیم نشویم و همه با هم قادر خواهیم بود بر این هیولا که همه دنیا را فرا گرفته غلبه و پیروز شویم.

ابتدا نمادهای شهر بلگراد که در بالا ذکر شد با رنگ های پرچم ایتالیا تزئین و سپس در روز های شنبه و یکشنبه (دوم و سوم فرودین) با رنگ های پرچم چین، در روز های دوشنبه و سه شنبه (چهارم و پنجم) با پرچم اسپانیا، در روز های چهارشنبه و پنجشنبه (ششم و هفتم) با پرچم جمهوری اسلامی ایران و در روزهای آدینه و شنبه (هشتم و نهم) با پرچم فرانسه تزئین و به این گونه با ملت های این کشورها ، ابراز همبستگی و همدردی می گردد.

زلاتیبور لونچار وزیر بهداشت و درمان صربستان امروز (آدینه اول فرودین ماه) بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا را در سراسر کشور اظهار داشت.

آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان شامگاه پنجشنبه 29 اسفند ماه در برنامه ویژه تلویزیونی در ارتباط با جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، از مسدود شدن مرزهای زمینی و همچنین متوقف شدن تردد وسایل نقلیه بین شهری در کشور اطلاع داد.

وی ضمن درخواست از مردم برای احترام گذاشتن به مقررات منع تردد در خیابان ها، گفت که همه گذرگاه های مرزی کشور از روز آدینه 20 مارس (اول فروردین) بر روی تمامی وسایل نقلیه به استثنای کامیون های حمل و نقل مسدود خواهد بود.

وی ادامه داد که تردد اتوبوس های بین شهری متوقف خواهد شد، اما برای تردد خودروهای شخصی امکاناتی تدارک دیده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت صربستان صبح پنجشنبه 19 مارس (29 اسفند ماه) به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

فرودگاه نیکولا تسلا برای تمامی پروازهای بشردوستانه و ترافیک باری باز خواهد ماند و همچنین حریم فضایی صربستان برای عبور تمامی پروازها باز است.

بنا بر اطلاعیه های مراکز بهداشتی و درمانی صربستان، تا کنون 118 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و هیچ موردی از مرگ و میر به دلیل این ویروس در این کشور اعلام نشده است.

رییس جمهوری صربستان همچنین شامگاه یکشنبه گذشته (25 اسفند) به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور وضع اضطراری اظهار داشت.

ووچیچ در این برنامه تلویزیونی، حضور تمامی افراد در خیابان ها به استثنای افراد خاص، از ساعت 20 تا پنج بامداد را ممنوع اظهار داشت.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از 65 سال در شهرها و افراد بالاتر از 70 سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم خواهد آورد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 820

به "خبرنگاران بلگراد با ملت ایران اعلام همبستگی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بلگراد با ملت ایران اعلام همبستگی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید