خبرنگاران ترافیک محورهای گیلان عادی و روان است

به گزارش مالکوم، رشت - خبرنگاران- سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به پرحجم تر شدن ترافیک جاده ای از زمان برداشته شدن محدودیت های تردد گفت: در حال حاضر ترافیک راههای استان عادی و روان است.

خبرنگاران ترافیک محورهای گیلان عادی و روان است

سرهنگ جاور صفاری عصر آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیشتر این افزایش خودروهای ورودی به استان را از استان های نزدیک به گیلان همچون تهران ، زنجان و البرز عنوان و اظهار کرد: این افزایش تردد ؛ در حال حاضر نگران نماینده نیست.

وی از رانندگان خواست تا همیشه با رعایت قوانین و مقررات هدایت و راندگی ، رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت دریافت و حرکات خطر آفرین و همچنین خودداری از رانندگی در هنگام خواب آلودگی ترددی ایمن را برای خود و دیگران در راههای استان رقم بزنند.

استفاده از شیشه دودی تخلف محسوب می گردد

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه بیان اینکه در فصل گرما بعضی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نورخورشید به داخل خودورها مبادرت به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه خودرو می نمایند ، گفت: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می گردد، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می تواند ناهنجاری ها را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قوانین و مقررات هدایت و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، اضافه نمود: استفاده از شیشه دودی به طوری که راننده و سرنشینان از فاصله 3 متری قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و پلیس خودروهای متخلف را اعمال قانون و رانندگان ملزم هستند نسبت به برطرف اثر اقدام نمایند.

وی ادامه داد: مشاهدات میدانی نشان می دهد این نوع از تخلفات در حوزه برون شهری رو به افزایش است که به همین علت طرح انضباط اجتماعی برخورد با تخلفات شیشه دودی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت مستمر در استان ادامه می یابد، اعلام نمود: از ابتدای آغاز طرح تا به امروز بیش از 695 دستگاه خودرو به علت تخلف استفاده از شیشه دودی اعمال قانون شده اند.

از اول اردیبهشت ماه محدودیت تردد بین استان ها در کشور برداشته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 941

به "خبرنگاران ترافیک محورهای گیلان عادی و روان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترافیک محورهای گیلان عادی و روان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید