خبرنگاران روسیه: مذاکرات وین ثابت کرد که اعضا درمورد احیای برجام متحد هستند

به گزارش مالکوم، لندن - خبرنگاران - رئیس هیات روسیه در سرانجام نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت که محتوای مذاکرات ثابت کرد که اعضا در خصوص احیای نسخه اصلی توافق متحد هستند.

خبرنگاران روسیه: مذاکرات وین ثابت کرد که اعضا درمورد احیای برجام متحد هستند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت: دور جدید مذاکرات وین با برگزاری نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام شروع شد. گفت وگوها نشان داد که مشارکت نمایندگان درباره احیای کامل توافق هسته ای به شکل اصلی متحد هستند.

دور اول جلسه کمیسیون مشترک برجام که امروز با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در وین از سر گرفته شده بود، دقایقی پیش سرانجام یافت.

در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع فرایند گفت وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با نام گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در چارچوب کمیسیون مشترک در وین گردهم آمده تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی نمایند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1542

به "خبرنگاران روسیه: مذاکرات وین ثابت کرد که اعضا درمورد احیای برجام متحد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: مذاکرات وین ثابت کرد که اعضا درمورد احیای برجام متحد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید