خبرنگاران شناسایی 1174 مبتلای جدید به کرونا در آلمان

به گزارش مالکوم، تهران- خبرنگاران- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند؛ در 24 ساعت گذشته یک هزار و 174 مبتلای دیگر به کرونا در آلمان شناسایی شدند.

خبرنگاران شناسایی 1174 مبتلای جدید به کرونا در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار مبتلایان در آلمان به کرونا به 6 هزار و 12 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، مؤسسه پزشکی روبرت کخ آلمان بیان کرد که بین روزهای یکشنبه و دوشنبه یک هزار و 174 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و جان باختگان نیز به 16 نفر رسیده است.

آلمان روز دوشنبه با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستور کار قرار داد.

مقام های آلمان بیان کردند که به دنبال اجرایی شدن تصمیم کنترل مرزها، تنها افرادی که دلایل معتبر برای سفر دارند از جمله رانندگان کامیون انتقال کالا می توانند از مرزها عبور نمایند.

پیش تر مقام های آلمان با بستن مرزهای خود با اتریش، سوئیس و فرانسه برای کنترل شیوع ویروس کرونا موافقت نموده بودند.

این در حالی است که هجوم مردم آلمان به داروخانه ها، مراکز فروش مواد خوراکی و بهداشتی، بسیاری از فروشگاه ها و داروخانه ها را با کمبود مایحتاج روبرو نموده است.

در روزهای گذشته و به دنبال همه گیری بیماری کرونا در اروپا، صدراعظم آلمان ملاقاتش با رؤسای دولت های صربستان و لوکزامبورگ را لغو و ملاقات ویدئو کنفرانسی را جایگزین آنها کرد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر دنیا سرایت نموده و اکنون بیش از 140 کشور را درگیر نموده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، تا به امروز 174 هزار و 965 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند که 77 هزار و 867 نفر بهبود یافته و 6 هزار و 687 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 787

به "خبرنگاران شناسایی 1174 مبتلای جدید به کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی 1174 مبتلای جدید به کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید