خبرنگاران ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش مالکوم، تهران - خبرنگاران - تفاهمنامه همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افزایش سطح آگاهی های عمومی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی امضا شد.

خبرنگاران ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، این تفاهمنامه روز سه شنبه در سومین روز از هفته نیروی انتظامی به امضای سردار احمد نوریان و علی اصغر کار اندیش معاون وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

براساس این گزارش، از آن جایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت و فرهنگ دو نهاد اثرگذار در رشد و بالندگی کشور و جامعه پذیری نسل های حال و آینده مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) به شمار می آیند، این تفاهمنامه امضا شد.

همچنین امنیت، بسترهای لازم برای فعالیت های فرهنگی و تعالی جامعه را در جهت دفاع از ارزش های انقلاب ایجاد می کند و فرهنگ، از طریق درونی سازی ارزش ها و هنجارها، زمینه های حذف بسترهای ناامنی و رفتارهای مخاطره آمیز و ایجاد بصیرت، مقاومت و تاب آوری جامعه در برابر هجمه های فرهنگ بیگانه را فراهم می کند، بر این اساس همکاری و تعامل دو نهاد فرهنگ و امنیت امری ضروری به نظر می رسد.

از این رو تفاهمنامه بین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی (اداره کل مشارکت عمومی) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی (کمیته پدافند غیر عامل فرهنگی) منعقد شد.

موضوعات این تفاهمنامه شامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش احساس امنیت در جامعه و ایجاد زمینه های فرهنگی لازم، به منظور اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه، ارتقاء اعتماد عمومی با بهره گیری از ظرفیت های موجود فرهنگی و هنری است.

همچنین هم افزایی، مشارکت و همکاری متقابل ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت احساس امنیت حوزه فرهنگ و هنر، ترویج مبانی قانون پذیری و انضباط اجتماعی در بین آحاد جامعه و اصحاب فرهنگ، هنر و گروه های مخاطب از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه به شمار می رود.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برابر تقویم زمانی سنوات گذشته در دهه دوم مهر ماه آغاز می شود، اما با توجه به تلاقی ماه صفر و مراسم اربعین حسینی (ع) با ایام هفته ناجا، هفته ناجا در سال 1399 از 27 مهر ماه تا 2 آبان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1182

به "خبرنگاران ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید