درخواست خانواده جورج فلوید برای پیگیری نقض حقوق شهروندی

به گزارش مالکوم، خانواده جورج فلوید خواهان رسیدگی به نقض حقوق شهروندی در مرگ این سیاه پوست آمریکایی از سوی وزارت دادگستری شدند.

درخواست خانواده جورج فلوید برای پیگیری نقض حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، خانواده جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی که بدست پلیس این کشور کشته شد، خواستار پیگیری اتهامات مربوط به نقض حقوق شهروندی در رابطه با مرگ وی شدند.

بر این اساس، بن کرامپ، وکیل خانواده فلوید در کنفرانسی خبری در مینیاپولیس در این رابطه گفت: زمانی که شما فیلم مرگ فلوید را تماشا می کردید این موضوع به طور شفاف مشاهده می شد که حقوق شهروندی وی نقض شده است. اساسی ترین بخش قانون اساسی ما تامین حقوق قانونی برای زندگی و آزادی در راه رسیدن به خوشبختی است. شما در آن فیلم دیدید که حق جرج فلوید و حق وی بر اساس قانون اساسی برای زندگی با اقدام این افسر پلیس در قرار دادن زانوی خود برای مدت 9 دقیقه و 29 ثانیه بر روی گردن وی، نقض شد.

وی اضافه نمود: ما تنها به خانواده جرج فلوید فکر نمی کنیم. بلکه ما به پیامی که این موضوع به دیگر جوامع به حاشیه رانده شده می دهد فکر می کنیم. آن ها معتقدند که به حقوق آن ها بی توجهی شده است. آن ها حتی از حق خود برای حضور در دادگاه محروم شده اند.

در ادامه شیلا جکسون لی، قانونگذار آمریکایی هم گفت: امروز من و خانواده فلوید اعلام می کنیم که وزارت دادگستری آماده است که هر اقدامی که لازم باشد در این رابطه انجام دهد.

وی اضافه نمود: زمانی که درخواست وزارت دادگستری برای پیگیری حقوق شهروندی جورج فلوید منتشر شد اشک در چشمان من جمع شد، زیرا من مادر اریک گارنر، تروان مارتین، تامی رایس و دیگران را می شناسم. آن ها از بی عدالتی آسیب دیده اند. این اعلام جرم نشان می دهد که قانون اساسی همچنان از نقش خود برای مقابله با خشونت ضد مردم بیگناه می تواند استفاده کند و شما دیگر نمی توانید به خاطر آنکه در لباس پلیس هستید با مصونیت به خشونت روی بیاورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1562

به "درخواست خانواده جورج فلوید برای پیگیری نقض حقوق شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست خانواده جورج فلوید برای پیگیری نقض حقوق شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید