دستگیری 3 هکر میلیاردی با فیشینگ 1400 حساب بانکی!

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری سه نفر از اعضای یک باند حرفه ای فیشینگ، با سرقت اطلاعات 1400 حساب بانکی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال در سراسر کشور اطلاع داد.

دستگیری 3 هکر میلیاردی با فیشینگ 1400 حساب بانکی!

سردار خلیل واعظی در بیان جزئیات این خبر کرد: با کوشش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان، سه نفر اعضای یک باند حرفه ای که اقدام به ساخت و انتشار 70 صفحه لینک های جعلی با موضوعاتی نظیر فروش شارژ ارزان قیمت، صیغه یابی، دوست یابی، تخصیص سبد کالا و سایت های واسط اینترنتی در شبکه های اجتماعی نموده بودند شناسایی شدند.

وی توضیح داد: این افراد با راهنمایی کاربران متقاضی به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات حساب هموطنان را در سراسر کشور کپی و فیشینگ و در ادامه به شیوه های مختلف نظیر انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های در اختیار خود و دیگران، انجام خرید کالاها و اجناس مختلف از فروشگاه های اینترنتی با اطلاعات حساب و موجودی حساب مالباختگان و استفاده از اجناس یا فروش دوباره آنها در فضای مجازی و روش های دیگر، تمامی وجوه موجود در این حساب ها را به سرقت می بردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با وجود استفاده متهمان از ابزار پنهان ساز هویتی، با کوشش متخصصان پلیس سایبری رد پای دو نفر از اعضای این باند در استان بوشهر و یک نفر دیگر در یکی از استان های همجوار شناسائی و با استفاده از روشهای علمی و آزمایشگاهی دقیق، هویت متهمان و محل دقیق سکونت آنان معین و در چند مرحله عملیات پلیسی، آنها را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در هنگام دستگیری اعضای این باند 10 دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ تاپ، 15 دستگاه گوشی تلفن همراه و 14 قطعه سیم کارت کشف شد که از آنها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می کردند و اقلامی از قبیل پوشاک، زیور آلات طلا، لوازم بهداشتی به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال که با استفاده از موجودی حساب مالباختگان خریداری نموده و در منازلشان نگهداری می شد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید نمود: طبق نظر کارشناسان پلیس فتا میزان وجوه برداشت شده اینترنتی که توسط اعضاء این باند از حساب مالباختگان برداشت شده است، حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

سردار واعظی به شهروندان توصیه کرد در هنگام انجام فعالیت های مالی اینترنتی، کاربران از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده نمایند و برای خریدهای اینترنتی و پرداخت هرگونه وجه، از باز کردن لینک هایی که در فضای مجازی تبلیغ می گردد خودداری نمایند و آدرس دقیق سایت و درگاه را آنالیز و به آن سایت مراجعه نمایند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید نمود: خانواده ها بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای حقیقی جامعه نظارت نمایند و می توانند برای این موضوع از متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در استان مشورت بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 813

به "دستگیری 3 هکر میلیاردی با فیشینگ 1400 حساب بانکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 3 هکر میلیاردی با فیشینگ 1400 حساب بانکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید