دولت و مردم ایران حق دارند با تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با غرب بنگرند

به گزارش مالکوم، سفیر ایران در اسپانیا گفت: دولت و مردم ایران حق دارند با دیده تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با طرف غربی بنگرند، چون مشاهد کردند که در اوج التزام تهران به تعهدات بین المللی خود بی سابقه ترین و سخت ترین تحریم ها علیه ملت اعمال شد.

دولت و مردم ایران حق دارند با تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با غرب بنگرند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا در جمع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی اسپانیا سخنرانی و رئوس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف منطقه ای و بین المللی را برای حاضران تشریح کرد.

قشقاوی در این کنفرانس، که با حضور رئیس و مدیران ارشد بنیاد مذکور همراه بود، گزارش مبسوطی از برنامه هسته ای ایران از دوران پیش از انقلاب (با تشویق دولت وقت آمریکا) تا مذکرات 12 ساله هسته ای و امضای برجام و همچنین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین المللی همزمان با بی عملی و سکوت همراه گونه اتحادیه اروپا ارائه کرد.

وی توضیح داد که این تحریم ظالمانه آشکارا بر خلاف حقوق بین الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه های مختلف شورای امنیت از جمله قطعنامه 2231 است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: دولت و مردم ایران حق دارند با دیده تردید و بی اعتمادی به هر گونه توافق با طرف غربی بنگرند، چون مشاهد کردند که در اوج التزام ایران به تعهدات بین المللی خود بی سابقه ترین و سخت ترین تحریم ها علیه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان داخل و خارج از کشور اعمال شد، خصوصا در حوزه های بانکی، دارویی و پروازی که در این شرایط سخت کرونایی هموطنان ما با آن روبرو هستند.

قشقاوی در این نشست همچنین موضع ایران در مورد مسائل مختلف منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و قفقاز از جمله درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تشریح کرد.

در انتها، قشقاوی به سوالات دانشجویان حاضر در این سخنرانی و همچنین گروه دیگری از دانشجویان که این سخنرانی را به صورت زنده و آنلاین دنبال می کردند، پاسخ داد.

رئیس بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی اسپانیا نیز در این نشست ضمن اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران، اهمیت ژئواستراتژیکی ایران را مورد تاکید قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1318

به "دولت و مردم ایران حق دارند با تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با غرب بنگرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت و مردم ایران حق دارند با تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با غرب بنگرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید