دیپلمات روس: ناتو یک ائتلاف اتمی بدون عضویت در ان پی تی است

به گزارش مالکوم، یک دیپلمات ارشد روس با انتقاد از تسلیحات اتمی ناتو، گفت این ائتلاف حتی ذیل معاهده عدم اشاعه هم قرار ندارد.

دیپلمات روس: ناتو یک ائتلاف اتمی بدون عضویت در ان پی تی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف کننده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) از فعالیت های اتمی نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: می دانستید که علاوه بر کشورهای دارنده تسلیحات اتمی، یک ائتلاف اتمی نیز وجود دارد، این یک تعریف خودخوانده از در سال 2010 ناتو است و بدان معنی است که مسئولیت پدافند اتمی از کشورهای منفرد، به چنین این ائتلاف سپرده شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های هسته ای ناتو ذیل معاهده عدم اشاعه (NPT) نیز قرار ندارد، توضیح داد: ناتو [حتی] اعلام کرده که تا زمانی که تسلیحات اتمی وجود داشته باشند، یک ائتلاف اتمی باقی می ماند.

این دیپلمات روس همچنین افزود: تعریف نامعین از ائتلاف، خجالت آور است. امیدواریم این بدان معنا نباشد که ائتلاف های اتمی جدیدی در راه هستند.

گفته می شود آمریکا تا سال 2009، تعداد 190 کلاهک اتمی را در شش پایگاه واقع در کشورهای عضو ناتو شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است.

چندی پیش نتایج تحقیقات دانشگاه پرینستون آمریکا نشان داد در صورت وقوع جنگ اتمی احتمالی بین روسیه و کشورهای عضو ناتو، مسکو با 300 کلاهک و ناتو با 180 کلاهک اتمی به یکدیگر حمله می کنند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 781

به "دیپلمات روس: ناتو یک ائتلاف اتمی بدون عضویت در ان پی تی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: ناتو یک ائتلاف اتمی بدون عضویت در ان پی تی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید