رئیس جمهور برزیل به خاطر ماسک نزدن جریمه شد

به گزارش مالکوم، دولت استان سائوپائولوی برزیل بیان کرد، بعد از آن ژایر بولسونارو بدون داشتن ماسک به اسکورت هزاران موتورسوار در خیابانهای شهر سائوپائولو پرداخت، از بابت نقض قوانین شهرداری برای مقابله با همه گیری 110 دلار جریمه شد.

رئیس جمهور برزیل به خاطر ماسک نزدن جریمه شد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل از تشکیک کننده های مشهور به کووید-19 بوده که مکررا تدابیر محدودیت آمیز اعمال شده در این کشور با هدف مقابله با این ویروس را نقض نموده و چندین بار هم علنا خطر آن را کم اهمیت دانسته، اگر چه ادعا نموده که در چند ماه گذشته به این ویروس مبتلا شده است.

بر اساس بیانیه دولت استان سائوپائولو، برای ژایر بولسونارو 110 دلار جریمه از بابت نقض یک بند قانونی الزام به داشتن ماسک در اماکن عمومی که از مه 2020 اعمال شده، صادر خواهد شد. بر اساس داده های این دولت محلی، حدود 12000 موتورسیکلت در این تجمع برگزار شده در حمایت از بولسونارو شرکت کردند.

بعلاوه تارکیسیو گومز، وزیر زیرساخت برزیل هم به همراه رئیس جمهور این کشور جریمه شد. بر اساس یک بیانیه جداگانه، علاوه بر آنها ریکاردو سالس و مارکوس پونتس، وزرای محیط زیست و علوم برزیل به همراه پنج نماینده دیگر که در این تظاهرات شرکت کردند هم از بابت عدم داشتن ماسک در یک رخداد عمومی با مجازات روبرو شدند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که بولسونارو از روی موتورش و بعدا از روی سقف یک خودرو برای جمعیت دست تکان داده است؛ جمعیتی عمدتا متشکل از حامیان دارای کلاه کاسکت اما عمدتا بدون ماسک که ضمناً تاکید این رئیس جمهور برزیل بر بی فایده بودن ماسکها برای افراد واکسینه شده، تشویق نموده و شعار دادند در حالی که بیشتر کارشناسان سلامت عمومی با این ادعا مخالفت نموده اند.

بر اساس گزارشها این موتورسیکلت سواران به خارج از شهر رفته و دوباره به داخل آن بازگشتند و در ادامه به محل پارک ایبیراپوئرا، جایی که رئیس جمهور برزیل در آنجا روی یک خودرو رفت تا به اشاعه موضعش درباره بی فایده بودن ماسکها برای دریافت کنندگان واکسن بپردازد، رسیدند.

بولسونارو ادعا کرد: هر کسی که با این پیشنهاد مخالف است به این علت است که به علم اعتقاد ندارد، زیرا اگر آنها واکسینه شده باشند، دیگر ویروس به هیچ وجه منتقل نمی گردد.

به گزارش اسپوتنیک، علم می گوید واکسنها عمدتا هدفشان جلوگیری از بیمار شدن شدید فرد است تا اینکه از آلوده شدن به ویروس جلوگیری کند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت برزیل، تنها حدود 12 درصد از جمعیت این کشور هر دو دوز واکسن کووید-19 را دریافت نموده اند و بسیاری از متخصصان برزیلی معتقدند تنها در صورتی که بیشتریت جمعیت این کشور واکسینه شده باشند می توان ماسکها را کنار گذاشت.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1649

به "رئیس جمهور برزیل به خاطر ماسک نزدن جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور برزیل به خاطر ماسک نزدن جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید