رزمایش نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزایر ژاپن

به گزارش مالکوم، تلویزیون ژاپن خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی طی رزمایشی در آب های نزدیک جزایر سنکاکو که کشتی های چینی به طور معمول در آنجا حرکت می نمایند تجهیزاتی را از هواپیما و با چتر به آبهای منطقه انداختند .

رزمایش نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزایر ژاپن

ان. اچ. کی روز پنجشنبه گفت: ژاپن کنترل این جزایر را در اختیار دارد دولت ژاپن می گوید این جزایر بخش جدایی ناپذیر قلمرو ژاپن هستند اما چین و تایوان هم ادعای مالکیت آنها را دارند.

منابع دفاعی ژاپن می گویند نیروهای آمریکایی در ابتدا قصد داشتند رزمایشی با حضور سربازان و با استفاده از هواپیمای ترابری انجام دهند.

آنها می گویند در واقع سربازان از هواپیمای ترابری که بر فراز جزایر سنکاکو پرواز کرد خارج نشدند اما ملزومات و تجهیزات را با چتر به آبهای نزدیک آن منطقه انداختند.

این منبع خبری ، به تلویزیون ژاپن گفته همزمان یک جت جنگنده چینی به جزایر سنکاکو نزدیک شد که موجب واکنش فوری جت های نیروی هوایی دفاع از خود ژاپن شد.

انجام رزمایش نظامی در آبهای نزدیکی جزایر سنکاکو توسط نیروهای آمریکایی امری بسیار غیر معمول است. در حالی که اصطکاک میان آمریکا و چین زیاد می گردد منابع این اقدام را روشی برای افزایش حضور آمریکا در منطقه تلقی می نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1531

به "رزمایش نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزایر ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزایر ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید