روسیه یک کارمند سفارت اوکراین را اخراج کرد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در اقدامی متقابل یک کارمند سفارت اوکراین در مسکو را عنصر نامطلوب اعلام نمود.

روسیه یک کارمند سفارت اوکراین را اخراج کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای دراین خصوص گفت که این تصمیم در واکنش به اقدام کی یف در 19 آوریل امسال میلادی به انجام می رسد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه، دیپمات اوکراینی موظف است تا انتها ماه میلادی جاری خاک روسیه را ترک کند.

مسکو پیشتر نیز به کی یف هشدار داده بود که ادامه سیاست خصمانه در برابر دیپلمات های روسی، پاسخهای بعدی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه را دنبال خواهد داشت.

اوکراین پیشتر اعلام نموده بود که یک دیپلمات روسی را اخراج می نماید.

تنش ها میان روسیه و اوکراین زمانی تشدید شد که آژانس امنیت فدرال روسیه از بازداشت الکساندر سوسونیوک (Alexander Sosonyuk) سرکنسول اوکراین در شهر سن پترزبورگ به اتهام جاسوسی اطلاع داد.

گفته می گردد که وی حین ملاقات با یک شهروند روس و در حال کوشش برای کسب اطلاعات محرمانه از جمله دیتای مربوط به نهادهای وابسته به قوه مجریه روسیه بازداشت شده است.

آژانس امنیتی روسیه می گوید که به اتهامات این دیپلمات اوکراینی در چارچوب قوانین بین المللی رسیدگی خواهد شد.

طبق کنوانسیون وین، دیپلمات ها از مصونیت برخوردارند حال آنکه در صورت نقض قوانین محلی یا انجام اقدامات خصمانه، از کشور میزبان اخراج خواهند شد.

بازداشت این دیپلمات اوکراینی درحالی است که رابطه مسکو-کی یف به شدت درگیر تنش است.

روسیه می گوید دولت کی یف با تحریک جدایی طلبان شرق اوکراین، مناطق مرزی را ناامن نموده تا آنجا که مسکو مجبور شده در اقدامی دفاعی، حضور نظامی در مرزها را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1576

به "روسیه یک کارمند سفارت اوکراین را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه یک کارمند سفارت اوکراین را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید