رژه سحرگاه کره شمالی در هفتاد پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم

به گزارش مالکوم، رهبر کره شمالی امروز(شنبه) در مراسم رژه بزرگ هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم که سحرگاه برگزار گشت از ارتش قدردانی کرد . در این رژه تازه ترین و پیشرفته ترین تسلیحات کشور به نمایش گذاشته شد و هزاران سرباز بدون ماسک رژه رفتند.

رژه سحرگاه کره شمالی در هفتاد پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه کوتاهی اظهار داشت: نشانه ها حاکی از آن است که کره شمالی رژه بزرگ نظامی خود را در میدان کیم ایل سونگ و با حضور تجهیزات و نفرات ارتش برگزار کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که مقام های اطلاعاتی آمریکا و کره این رخداد را مورد ارزیابی قرار داده اند.

دقیقا مشخص نیست این رژه چه ساعتی برگزار شده است، اما برخی منابع گفتند این رژه احتمالا قبل از ساعت 4 صبح به وقت محلی آغاز شد.

در همین حال سفارت روسیه در پیونگ یانگ گفت که در بحبوحه تدابیر ضد پاندمی برای مقابله با کرونا، کره شمالی از مقام های خارجی در پایتخت خواسته است تا در مسیرهای نزدیک به محل برگزاری مراسم ها حضور پیدا نکنند.

وزارت خارجه کره شمالی هم از مقام های سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی خواسته است در اطراف پایتخت با خودرو، دوچرخه و دیگر وسایل حمل و نقل حاضر نشوند و از این رژه تصویربرداری نکنند. سفارت روسیه گفت، وزارت خارجه کره شمالی این اطلاعیه را پنجشنبه به دست سفارت ها و سازمان های بین المللی رسانده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون از ارتش کشورش بابت کمک رسانی در ترمیم خسارت های ناشی از طوفان تابستانی قدردانی کرد و تلاش های کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را ستود.

این مراسم با مجموعه ای از برنامه ها همراه شد و تحولات این منطقه به دقت مورد ارزیابی قرار گرفت چراکه به آن به چشم مراسمی دیده می شود که معمولا کیم جونگ اون برای ارسال پیام هایی به مخاطبان داخلی و خارجی خود استفاده می کند.

در تصاویر منتشر شده، کیم جونگ -اون، رهبر کره شمالی نشان داده شده که برای جمعیت کثیری از مردم این کشور سخنرانی می کند.

رهبر کره شمالی در سخنانش وعده داده که کشور از چالش های ناشی از همه گیری کووید-19 عبور خواهد کرد. او همچنین از ارتش به خاطر فعالیت هایش در مقابله با خرابی های ناشی از طوفان اخیر و همه گیری کرونا قدردانی کرد.

تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری ویرایش شده از رژه امروز پخش کرده است.

این رژه در حالی برگزار شده که اقتصاد کره شمالی تحت فشار شدید سال ها تحریم سازمان ملل و آمریکا واقع شده است. این تحریم ها، برنامه های تسلیحاتی این کشور را هدف قرار داده است. کره شمالی اخیرا در نتیجه وزش طوفانی شدید خسارات زیادی دید. این کشور همچنین به دلیل شرایط بد برداشت محصول شاهد افزایش قحطی است.

کره شمالی تا به امروز موردی از ابتلای به ویروس کرونا که منشاء داخلی داشته باشد، گزارش نکرده است. ادعایی که از سوی کره جنوبی و آمریکا به زیر سوال رفته است.

در این مراسم کیم جونگ اون و هزاران تن از نیروهای شرکت کننده ماسک به صورت نداشتند. شبکه دولتی کی سی تی وی نشان داد، دسته دسته سربازان مسلح در رژه میدان کیم ایل سونگ شرکت کردند و کیم می خندد و حین تماشای آنها با ژنرال ها گفت وگو دارد.

خودروهای زرهی هم در خیابان های پیونگ یانگ به صف شدند. کیم برای مردم سراسر دنیا که درگیر مبارزه با بیماری ها و این ویروس اهریمنی هستند، آرزوی بهبودی کرد. با این حال او مستقیما نامی از دونالد ترامپ یا کشور او نبرد.

در این تصاویر که تلویزیون دولتی کره شمالی منتشر کرد، زنان حاضر در مراسم حین صحبت های کیم اشک می ریزند. کیم جونگ اون همچنین خطاب به حاضران گفت: ما به تقویت ارتش خودمان به منظور دفاع از خود و بازدارندگی ادامه می دهیم.

هیچکدام از رسانه های بین المللی اجازه حضور در این رژه را نداشتند. از چند مقام خارجی باقیمانده در پیونگ یانگ هم برای شرکت در این مراسم دعوت نشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1166

به "رژه سحرگاه کره شمالی در هفتاد پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژه سحرگاه کره شمالی در هفتاد پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید