سازمان ملل: شرایط تیگرای خطرناک است

به گزارش مالکوم، سازمان ملل گزارش داد، در پی ویرانی دو پایگاه در اقلیم تیگرای در جریان جنگ اتیوپی، حدود 20 هزار پناهجو مفقود شدند.

سازمان ملل: شرایط تیگرای خطرناک است

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فیلیپو گراندی، کمیسر ارشد سازمان ملل در امور آوارگان گفت: در جریان جنگ در اتیوپی که به تخریب دو پایگاه آوارگان در منطقه تیگرای منجر شد، حدود 20 هزار پناهجو مفقود شدند، همچنین حدود 3000 پناهجو خود را به اردوگاه دیگری که سازمان ملل به آن دسترسی دارد، رساندند.

گراندی در ادامه شرایط منطقه تیگرای را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: حمایت فوری جهت ممانعت از وخامت اوضاع لازم است و اولویت اصلی ما رسیدن به این منطقه برای یاری رسانی و حمایت است.

این پناهجویان که بیشترشان از کشور همسایه اریتره هستند از دو اردوگاه هیتساتس و شیمیلبا که نوامبر گذشته در نتیجه درگیری ها در اقلیم تیگرای تخریب شدند، فرار کردند، تصاویر ماهواره ای ماه ژانویه تخریب این دو اردوگاه را که هزاران اریتره ای را در خود اسکان داده بودند، نشان می دهند.

خطوط ارتباطی در این منطقه هنوز به دلیل اقدام دولت در قطع شبکه های ارتباطی مسدود هستند و همانگونه که آژانس های امدادی از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ گفتند، آنها نمی توانند خود را به مناطق بیرون شهرهای اصلی و مناطق حومه ای رسانده و یاری های بشردوستانه خود را ارائه دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1388

به "سازمان ملل: شرایط تیگرای خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: شرایط تیگرای خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید