سراسیمگی انگلیس از بی تدبیری آمریکا، پیروزی داعش در جنگ تبلیغاتی علیه غرب

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: یک مقام ارشد اطلاعاتی کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه انگلیس از فقدان استراتژی دولت واشنگتن علیه داعش شوکه شده است، بر ضرورت تعامل بیشتر آمریکا با ناتو علیه این گروه تروریستی تاکید نمود.

سراسیمگی انگلیس از بی تدبیری آمریکا، پیروزی داعش در جنگ تبلیغاتی علیه غرب

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک راجرز جمهوریخواه ایالت میشیگان و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بعد از بازگشت از لندن و ملاقات با مقامات امنیتی و اطلاعاتی و دفاعی انگلیس، روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس خاطرنشان کرد که متحدان انگلیسی دولت واشنگتن در ائتلاف علیه داعش، از فقدان استراتژی در تقابل با شبه نظامیان این گروه تروریستی شوکه شده اند.

این جمهوریخواه ارشد کنگره با اشاره به اینکه بر اساس نظر او انگلیس در شرایطی در ائتلاف علیه داعش باقی می ماند که بتوان یک استراتژی منسجم را برای سوریه و عراق ارائه کرد، گفت که آمریکا باید تعامل بیشتری با متحدان ناتو در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق داشته باشد و نیروهای ویژه انگلیس و آمریکا و سایر کشورهای ناتو باید به همراه افراد آموزش دیده در عراق، سوریه و نیروهای پیشمرگه می توانند جنگ زمینی کارآمدتری علیه داعش داشته باشند.

راجرز با اشاره به اینکه منظور، برگزاری مانورهای بزرگ و به کارگیری تیپ ها و گردان های نظامیان نیست، در عین حال گفت که تصور می نماید که گزینه جنگ زمینی علیه داعش را نباید حذف کرد؛ این چهره جمهوریخواه گفت که به منظور موثر تر بودن جنگ، به کارگیری قابلیت نیروهای ویژه و مقامات اطلاعاتی علیه داعش ضرورت دارد.

کمپین جنگی اینترنتی داعش علیه آمریکا و غرب

مایکل مک کائول جمهوریخواه ایالت تگزاس و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی گفت که حملات انجام شده در کانادا نشان دهنده پیروزی داعش در کمپین تبلیغات آنلاین است.

کائول گفت که داعش یک کمپین جنگی را علیه غرب و آمریکا به راه انداخته است و حملات اخیر در کانادا حاکی از پیروزی این گروه تروریستی است و متوقف کردن پیشرفت این جنگ اینترنتی داعش نیز سخت است.

این در حالیست که مت اولسن مقام سابق دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در امور مبارزه با تروریسم نیز ضمن موافقت با اظهارات مک کائول تاکید نموده است که درحالیکه نگرانی ها پیرامون توطئه های تروریستی داخل آمریکا چیز تازه ای نیست اما تبلیغات داعش می تواند نگرانی های بیشتری را در پی داشته باشد.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که اندیشکده کاتو اخیرا، غفلت دولت اوباما از اهداف متضادی که کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در جنگ با این گروه تروریستی دنبال می نمایند را اشتباهی مرگبار برای آمریکا توصیف نموده و گفته است که این اشتباه نهایتا به سرخوردگی سیاسی دولت واشنگتن ختم می گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 641

به "سراسیمگی انگلیس از بی تدبیری آمریکا، پیروزی داعش در جنگ تبلیغاتی علیه غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراسیمگی انگلیس از بی تدبیری آمریکا، پیروزی داعش در جنگ تبلیغاتی علیه غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید