سفر فرمانده ارشد نظامی چین به هند و پاکستان

به گزارش مالکوم، وزارت دفاع چین از سفر یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزادی بخش چین و معاون کمیسیون مرکزی ارتش این کشور به هند و پاکستان در روزهای آینده اطلاع داد.

سفر فرمانده ارشد نظامی چین به هند و پاکستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دفاع چین امروز بیان کرد: فان چانگ لانگ یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزادی بخش چین و معاون کمیسیون مرکزی ارتش این کشور، ماه آینده به هند و پاکستان سفر خواهد نمود.

این سفر در حالی انجام می گردد که پکن روابط متفاوتی با اسلام آباد و دهلی نو دارد.

چین و پاکستان یکدیگر را دوست نزدیک می خوانند و روابط نزدیکی نیز دارند در حالی که روابط چین و هند نیز از زمان یک درگیری مرزی کوچک در سال 1962 میلادی، بهبود یافته است.

چین در طول سال های گذشته به دنبال افزایش روابط دوجانبه با پاکستان بوده است. سرمایه گذاری 46 میلیون دلاری در راهرو مالی چین - پاکستان از جمله کوشش های پکن برای در دست دریافت بازرا رقابت در این کشور شبه قاره هند بوده است.

از سوی دیگر چین، هند را رقیب سرسخت مالی خود در منطقه دانسته و نزدیکی به پاکستان را اهرم فشاری برای دهلی نو می داند.

از سوی دیگر چین بر این عقیده است که با نزدیکی به پاکستان می تواند امنیت در استان غربی خود یعنی سین کیانگ را تأمین کند جایی که در سال های گذشته همیشه از سوی اویغورها به عنوان تهدیدی برای دولت مرکزی در پکن شناخته می گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 671

به "سفر فرمانده ارشد نظامی چین به هند و پاکستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر فرمانده ارشد نظامی چین به هند و پاکستان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فرمانده ارشد نظامی چین به هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید