سیاست سکوت فدراسیون ورزش های رزمی پس از شکست در جاکارتا

به گزارش مالکوم، یکی از فدراسیون هایی که ملی پوشانش عملکرد ضعیفی در بازی های آسیایی 2018 داشتند، فدراسیون ورزش های رزمی بود که مسئولان آن سکوت نموده و توضیحی در خصوص کسب این نتایج نمی دهند.

سیاست سکوت فدراسیون ورزش های رزمی پس از شکست در جاکارتا

به گزارش خبرنگاران، یکی از معدود فدراسیون هایی که پس از اتمام هجدهمین دوره بازی های آسیایی، علاوه بر کسب نتایج ضعیف تیم هایش شرحی هم در خصوص عملکرد ورزشکاران خود نداد، فدراسیون ورزش های رزمی بود؛ فدراسیونی که برای اولین بار در میدان بازی های آسیایی حضور داشت اما در پی عملکرد ناامید نماینده نمایندگانش، کارنامه قابل قبولی را از خود بر جای نگذاشت.

این فدراسیون با دو رشته پنچاک سیلات و سامبو در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حاضر شد که روی هم رفته 13 ورزشکار (9 پنچاک سیلات کار و چهار سامبوکار) را عازم اندونزی نموده بود، اما تعداد مدال های آن ها از یک مدال برنز بیشتر نشد. مدالی که تنها با یک شکست توسط نماینده تیم پنچاک سیلات بانوان به دست آمد.

اگر اظهار نظر عجیب مدال آور تیم پنچاک بانوان که گفته بود: حق من کسب مدال طلا بود را کنار بگذاریم، مسلما تک مدالی که با یک دور استراحت، یک دور انصراف حریف و یک باخت کسب گردیده است برای خود او و این تعداد ورزشکار نمی تواند کارنامه خوبی باشد. اما فدراسیون ورزش های رزمی در اقدامی عجیب تر سکوت نموده و هیچ شرحی در خصوص عملکرد و اظهار نظرهای ورزشکاران خود نمی دهد، ورزشکارانی که بعضا مدعی شدند اصلا رشته های تخصصی آن ها پنچاک یا سامبو نبوده است!

از روزی که تعیین شد پنچاک سیلات و سامبو دو رشته جدید در بازی های آسیایی 2018 هستند، زمان کافی برای انجام دادن حداقل کارها جهت کسب نتایج رضایت بخش برای فدراسیون تحت راهنمایی محمود رشیدی وجود داشت. با این حال طبق نتایج کسب گردیده و اظهار نظرهایی که ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا داشته اند گویا هیچ اقدام قابل قبولی در راستای پرورش ورزشکار برای این رشته ها صورت نگرفته است، تا جایی که ملی پوشان این فدراسیون اعلام نموده اند: حتی از قوانین مسابقات دو رشته مذکور هم آشنایی کافی نداشته اند.

البته با وجود این صحبت ها هیچ کسی انتظار بالایی از این فدراسیون نداشت و حداقل نتایج می توانست رضایت بخش باشد اما، می توان گفت این فدراسیون در حداقل ها هم نمره قبولی را کسب نکرد. عدم کسب نتیجه یک بُعد مساله است و بُعد دیگر آن شرح ندادن فدراسیون ورزش های رزمی در مورد اقداماتش است. چه زیر ساختی برای این دو رشته خصوصا پنچاک وجود داشت که 9 ورزشکار این رشته عازم جاکارتا شدند؟ این سوال یک نمونه از سوال هایی است که باید مسند نشینان این فدراسیون جواب آن را در نزدیک ترین فرصت بدهند.

پیش از بازی های آسیایی طبق گفته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، کاروان ایران در جاکارتا یک کاروان کیفی بود. آیا پنچاک سیلات در آزمون کیفیت سر بلند بیرون آمده بود که این گونه و با تعداد بالایی ورزشکار عازم جاکارتا شد؟ سهمیه هایی که می شد آن ها را به رشته هایی همچون ژیمناستیک، بوکس یا جودو داد که حداقل شناخته گردیده تر از این رشته های رزمی بودند.

حالا که بازی های آسیایی به خاتمه رسیده است، امید می رفت مسئولان فدراسیون ورزش های رزمی در واکنش به این نتایج ناامید نماینده شرحاتی ارائه دهند و یا حداقل مانند سایر فدراسیون هایی که نتوانستند به قول هایشان عمل نمایند معذرت خواهی نمایند که این طور نشد.

امید می رود مسئولان ارشد ورزش کشور برای ادامه کار توجه بیشتری به این فدراسیون نمایند تا شاید سیاست سکوت این فدراسیون خاتمه یابد و شفاف سازی بیشتری را در برنامه های آن ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 49

به "سیاست سکوت فدراسیون ورزش های رزمی پس از شکست در جاکارتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست سکوت فدراسیون ورزش های رزمی پس از شکست در جاکارتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید