شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رابرت اُبرایان مشاور امنیت ملی دولت ایالات متحده روز چهارشنبه با اعلام اینکه شمار نیروهای نظامی این کشور در خاک افغانستان تا اوایل سال میلادی آینده (2021) به 2500 نفر کاهش می یابد، جزئیات بیشتری را در مورد سرعت و دامنه طرح کاهش نیروها در این طولانی ترین جنگ آمریکا ارائه کرد.

شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد

طبق توافق منعقده میان ایالات متحده و طالبان در فوریه گذشته، نیروهای بیگانه موظفند که تا ماه مه 2021 و در ازای دریافت تضمین هایی در زمینه مقابله با تروریسم از گروه طالبان از خاک افغانستان خارج شوند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و سایر مقامات این کشور اعلام کردند که شمار نیروهای این کشور در خاک افغانستان تا ماه نوامبر به رقمی میان 4 تا 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

این مقامات همچنین گفته اند که ورای تمام طرح و برنامه ها، این کاهش نیرو به شرایط افغانستان بستگی خواهد داشت. ابرایان در مراسمی در دانشگاه نوادا در شهر لاس وگاس گفت: هنگامی که رئیس جمهور ترامپ به قدرت رسید، بیش از 10،000 نیروی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند. از امروز شمار نیروها کمتر از 5000 نفر خواهد بود و تا اوایل سال میلادی آینده به 2500 نفر کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است که در صورت عدم شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، طرح کاخ سفید برای کاهش نیروها بطور حتم مشمول بازنگری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1162

به "شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید