شهروندسپاری زمان پاسخگویی شهرداری را کاهش داده است

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/فارس رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز اعلام نمود که مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواست های مردمی در نتیجه اجرای فاز اول فرایند شهروندسپاری با کاهش قابل توجه روبرو بوده است.

شهروندسپاری زمان پاسخگویی شهرداری را کاهش داده است

لیلا دودمان سه شنبه 27 اسفند با اشاره به جلسه پیشین کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که با موضوع شهفرایندسپاری برگزار گردید، گفت: ارتقا فاز اول شهفرایندسپاری سبب شده مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواست های ثبت شده در دی و بهمن ماه 98 بطور میانگین در 80 درصد مواقع به کمتر از یک روز کاری برسد.

او ادامه داد: در 50 درصد از موارد فرایند پاسخگویی در کمتر از دو ساعت صورت گرفته در حالی که پیش از این تا 27 روز به طول می انجامیده است.

این عضو شورای شهر شیراز متوسط زمان پاسخگویی به روش گردش کار قدیم را در 55 درصد موارد 30 تا 39 روز و بعد از اصلاح روش انجام کار را در 84 درصد موارد کمتر از یک روز عنوان می نماید.

دودمان مهم ترین نتایج شهفرایند سپاری را تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهفرایندان، کاهش کنترل در فرایندها، کاهش تعداد فعالیت ها و زمان دار کردن گام های فرایند جهت کنترل بیشتر برمی شمارد.

او فرایندهای اصلی شهرداری الکترونیک را شامل استعلام، صدور پروانه، صدور خاتمه کار و صدور عدم خلاف و فرآیند ممیزی املاک دانست و اظهار کرد: نوع درخواست ها در سال 97، 87 درصد استعلام و 3 درصد عدم خلاف بوده و بیشترین استعلامات به مناطق 4 و1 تعلق داشته است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، شهرداری را مکلف دانست در راستای اطلاع رسانی شهفرایندان در ارتباط با پروژه شهفرایندسپاری برنامه ریزی و تبلیغات موثر داشته و در این زمینه شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا همکاری لازم را با سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی داشته باشند.

دودمان افزود: شهرداری مکلف است قرارداد سال های 84، 89، 97 و 98 مربوط به سامانه شهرسازی به همراه پیوست های فنی را در اختیار کمیسیون قرار داده و فرایند گسترش و ارتقا کار جمع سپاری مربوط به منطقه یک را تا خاتمه اسفند سال 98 انجام و گزارش آن را ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 812

به "شهروندسپاری زمان پاسخگویی شهرداری را کاهش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندسپاری زمان پاسخگویی شهرداری را کاهش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید