فرانسه به دنبال مثلث جدید قدرت در اتحادیه اروپا پس از برگزیت

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز دوشنبه خواهان روابط نزدیک تر با لهستان برای شکل دادن به اتحادیه اروپا بدون بریتانیا شد.

فرانسه به دنبال مثلث جدید قدرت در اتحادیه اروپا پس از برگزیت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا تابستان 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

ماکرون پس از انجام مذاکرات با آندژی دودا رئیس جمهوری لهستان در ورشو، همچنین از این کشور خواست همراه با آلمان روابط سه جانبه ای را احیا نمایند و به این منظور نشستی پیش از تابستان برگزار گردد.

وی گفت که این سه کشور مسئول آینده اروپا هستند و باید این نقش را به ویژه پس از خروج هفته گذشته بریتانیا از اتحادیه اروپا از سر بگیرند.

امانوئل ماکرون همچنین پس از انجام مذاکرات با نخست وزیر لهستان، سفر خود چند روز پس از برگزیت را بسیار ویژه توصیف کرد که نشان دهنده اراده فرانسه برای ایجاد اروپایی قوی تر، مستقل تر و متحدتر با همراهی شرکای استراتژیک و قدرت های بزرگ اروپایی است.

آندژی دودا نیز در این ملاقات تاکید نمود که 27 عضو اتحادیه اروپا باید کارآمدتر و جذاب تر شوند تا هیچ کشوری خواستار ترک اتحادیه نباشد.

ماکرون پیش از این به دولت راستگرای لهستان و سیاست هایش مبنی بر امتناع از پذیرش مهاجران، تکیه بر سوخت های فسیلی و کوشش برای سیاسی کردن سیستم قضائی این کشور انتقاد نموده بود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال 2016 در پی لغو قرارداد خرید بالگردهای نظامی فرانسوی از سوی ورشو سفر به این کشور را لغو نموده بود و روابط این دو کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو تحت تأثیر این اقدام نهاده شد.

با این حال ماکرون در سفر خود به لهستان گفت که علاقمند است که ملاقات وی به عنوان نقطه عطف در روابط دو جانبه تلقی گردد و سوءتفاهم ها را پاک کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 677

به "فرانسه به دنبال مثلث جدید قدرت در اتحادیه اروپا پس از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به دنبال مثلث جدید قدرت در اتحادیه اروپا پس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید