مجله واشنگتن اگزماینر: پوتین ترکیه را تحقیر کرد اما اردوغان در مقابلش زانو زد

به گزارش مالکوم، تام لوگان نویسنده مجله واشنگتن اگزماینر ادعا کرد: اردوغان جسارت رویارویی با پوتین را نداشت و در مقابل مأمور سابق کاگ ب له شد و استخوان های آتاتُرک در مزارش را به لرزه درآورد.

مجله واشنگتن اگزماینر: پوتین ترکیه را تحقیر کرد اما اردوغان در مقابلش زانو زد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، توافق رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در مسکو بر سر مسئله ادلب، بازتاب گسترده ای در مطبوعات دنیا داشت.

تام لوگان نویسنده مجله واشنگتن اگزماینر در یادداشتی با عنوان اردوغان در مقابل پوتین زانو زد به آنالیز توافق مسکو پرداخت و نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دلیل محکمی برای برخورد سخت با روسیه داشت اما وی ترجیح داد که از پوتین اطاعت کند.

لوگا با اشاره به اینکه اردوغان آنالیز قانون اساسی روسیه را به عنوان دلیل عدم حضور پوتین در ترکیه توجیه می نماید، تأکید کرد: پوتین با عدم حضور در استانبول، اردوغان را مجبور به آمدن به پیش پای خود در مسکو کرد و اردوغان با عدم واکنش به روسیه در قبال کشته شدن 34 سرباز ترکیه در ادلب، موضع خود را تضعیف کرد.

نویسنده مجله واشنگتن اگزماینر اعلام نمود: اردوغان به خوبی می دانست که مسئول اصلی کشته شدن سربازان ترک، نظامیان روسیه بودند و این نظامیان بدون اجازه پوتین چنین حمله ای را انجام نمی دادند. سخنان پوتین در عدم مسئولیت پذیری حمله ادلب به نوعی تحقیر ترکیه بود.

لوگا ادعا کرد: آمریکا و ناتو در صورت اتخاذ موضع سخت اردوغان علیه پوتین برای حمایت از ترکیه آماده بودند و حتی می توانستند با اهرم های مالی، روسیه و دولت بشار اسد را وادار به عقب نشینی از ادلب نمایند اما اردوغان جسارت رویارویی با پوتین را نداشت و در مقابل مأمور سابق کاگ ب له شد و استخوان های آتاتُرک در مزارش را به لرزه درآورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 785

به "مجله واشنگتن اگزماینر: پوتین ترکیه را تحقیر کرد اما اردوغان در مقابلش زانو زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله واشنگتن اگزماینر: پوتین ترکیه را تحقیر کرد اما اردوغان در مقابلش زانو زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید