میلانویچ و کیتارویچ به دور دوم انتخابات کرواسی راه یافتند

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، با شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری کرواسی در روز یکشنبه معین شد که زوران میلانویچ نخست وزیر پیشین و چپ گرای کرواسی با کسب 30 درصد آرا از رقبای اصلی خود پیش افتاد. کولیندا گرابار کیتارویچ رئیس جمهور کنونی کرواسی نیز حدود 27 درصد آرا را کسب کرد.

میلانویچ و کیتارویچ به دور دوم انتخابات کرواسی راه یافتند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

گفتنی است که در انتخابات روز یکشنبه، حدود 3.8 میلیون رأی دهنده در کرواسی از میان 11 نامزد انتخاب کردند که در این میان سه نامزد پیشتاز به عنوان رقبای اصلی در انتخابات آینده معرفی شدند.

حال میلانویچ و کیتارویچ در دومین دور از انتخابات که روز پنجم ژانویه برگزار می گردد، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کیتارویچ رئیس جمهور کنونی کرواسی و نامزد حزب اتحادیه دموکراتیک در سخنرانی خود خطاب به حامیانش خواهان پشتیبانی حامیان راست گرا از نامزدی خود در دور دوم انتخابات شد.

از سوی دیگر، میلانویچ با اشاره به دودستگی های عمیق در کرواسی میان احزاب راست و چپ سیاسی خواهان یک رقابت متمدنانه به جای نبرد و نزاع شد. وی در این باره گفت: ما به دومین دور می رویم نه به جنگ. اجازه دهیم که بهترین ما پیروز گردد و باور دارم که من بهترین هستم. میلانویچ در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده که کرواسی را به یک کشور متعارف و اهل مدارا و تساهل تبدیل کند.

گفتنی است که مقام ریاست جمهوری در کرواسی یک مقام تشریفاتی است. دارنده این پست و مقام به طور رسمی فرمانده ارتش کرواسی است و نماینده این کشور در خارج از کرواسی است. در حال حاضر با توجه به آماده شدن کرواسی برای ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا کسب این مقام برای حزب اتحادیه دموکراتیک کرواسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 547

به "میلانویچ و کیتارویچ به دور دوم انتخابات کرواسی راه یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلانویچ و کیتارویچ به دور دوم انتخابات کرواسی راه یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید