نامه شورا به رئیس جمهور برای استفاده از یاری دولتی در شهرداری

به گزارش مالکوم، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انقباض منابع اقتصادی شهرداری در پی شیوع کرونا گفت: در نامه ای به رئیس جمهور تقاضای استفاده شهرداری از یاری دولت و همچنین بخشی از وام مصوب برای حفظ اشتغال داده شده است.

نامه شورا به رئیس جمهور برای استفاده از یاری دولتی در شهرداری

به گزارش خبرنگاران، محسن هاشمی در ابتدای اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید ضمن تشکر از شهرداری تهران و پرسنلش که در خط مقدم ارائه خدمات به مردم قرار دارند، گفت: شاید بیماری دنیای کرونا اولین بحرانی است که حتی فراتر از جنگ های دنیای خشکسالی و ... تقریبا همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. البته امروز به غیر از معدود کشورهایی که به دلایل حاکمیتی شیوع این بیماری را تکذیب می نمایند همه دنیا درگیر بحران کرونا هست.

وی با بیان اینکه دنیا به صورت یکپارچه با تهدیدی جدی که زمان، مکان و ... ندارد روبرو است و ضروری است برای مقابله با این تهدید نیز یکپارچگی، هم افزایی و کنار گذاشتن شکاف ها و اختلافات گذشته را در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بعضی کشورها به ویژه آمریکا همچنان بر سیاست های یکجانبه و تقابل محور خود پافشاری می نماید و نسبت به پیامدهای این بحران بی توجه است که به همین دلیل شورای شهر طی نامه ای به شوراهای شهر کلانشهرها و پایتخت های دیگر کشورها، خاطرنشان کرد که می بایست این شوراها با استفاده از ظرفیت مجلس های محلی با یکجانبه گرایی دولت آمریکا مقابله کند.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به نقش مدیریت شهری در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: انتظار شورای شهر تهران از ستاد ملی کرونا این است که در این حوزه پیش از آنکه تصمیم گیری هایی مرتبط با فعالیت های شهری تهران همچون طرح ترافیک، فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی و ... گرفته گردد با گفت وگو اغنا و استفاده از تجربه و تخصص مدیریت شهری، کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به تجربه پیروز کشورهای دیگر در مهار کرونا گفت: نقش موثر امکان تست آسان و در دسترس برای شهروندان و رصد شرایط مبتلایان پس از تست بسیار مهم است که در این حوزه شهرداری تهران می تواند با استفاده از زیرساخت های وزارت بهداشت و تعامل با آنها نقش محوری را در تهران ایفا نماید.

هاشمی با بیان اینکه تطبیق شرایط کاری و اقتصادی شهرداری با بحران کرونا یک موضوع مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه زمان و شدت بیماری نامعلوم است قطعا تغییرات گسترده در منابع و عملکرد شهرداری ایجاد می گردد که برای جبران کاهش منابع اقتصادی ناشی از تصمیمات ستاد کرونا در نامه ای به رئیس جمهور تقاضای استفاده از یاری دولت و همچنین بخشی از وام مصوب برای حفظ اشتغال داده شده استد.

وی در انتها ضمن تشکر از همه پرسنل شهرداری گفت: البته باید ظرفیت تشکل های غیر دولتی، سمن ها و ... با جدیت بیشتری دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 858

به "نامه شورا به رئیس جمهور برای استفاده از یاری دولتی در شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه شورا به رئیس جمهور برای استفاده از یاری دولتی در شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید