نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، مسافران کرونایی رصد می شوند

به گزارش مالکوم، در پی طرح اظهارات ایرج حریرچی -معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - مبنی بر اینکه 51 هزار نفر از کسانی که برگه دستشان است و کرونا مثبت هستند قرنطینه شان را به فواصل چندین کیلومتری و حتی مسافرت شکسته اند سراغ بسیاری از مسئولان وزارت راه وشهرسازی در بخش های مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای رفتیم که همه آن ها بر این نکته تاکید کردند که سامانه ماسک از سال گذشته در سیستم های بلیت فروشی آن ها فعال شده و اگر مسافری تست کرونایش مثبت شده باشد نمی تواند بلیت تهیه کند و از مسافرت او جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، مسافران کرونایی رصد می شوند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا به مسافر مشکوک یا مبتلا به کرونا در ماه های گذشته بلیتی برای سفر فروش رفته است و اساسا این آمارهای ارائه شده نسان دهنده نقص و مشکل در کدام بخش است؟ اظهار کرد: مسافرانی که به کرونا مبتلا شده باشند به هیچ وجه اجازه سفر با وسایل حمل و نقل عمومی داده نمی گردد و نمی توانند بلیتی را برای سفر تهیه نمایند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همه مسافرانی که تست کرونای آن ها مثبت شده است به وسیله سیستم BTS ردیابی می شوند و اگر قرنطینه خود را بشنمایند برای آن ها پیامک هشدار ارسال می گردد که باید در خانه و قرنطینه بمانند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس ردیابی های انجام شده مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده اند و غالبا سفرهای درون شهری داشته اند که دائما آن ها رصد می شوند و در صورت جا به جایی به آن ها به صورت پیامکی تذکر داده می گردد.

اسلامی تاکید نمود: سامانه ماسک همچنان در همه شقوق حمل ونقل فعال بوده و کد ملی مسافران برای تهیه بلیت و انجام سفر با اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چک می گردد، بنابراین کسی نمی تواند با داشتن پاسخ مثبت تست کرونا به سفر با این وسایل حمل و نقل عمومی برود.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1571

به "نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، مسافران کرونایی رصد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، مسافران کرونایی رصد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید