وزیر دارایی آلمان اختلافات خود با مرکل در مسئله یونان را تایید کرد

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان اختلافات خود با مرکل بر سر مسئله یونان را تایید نموده و همزمان از امکان استعفای خود سخن گفت.

وزیر دارایی آلمان اختلافات خود با مرکل در مسئله یونان را تایید کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل اختلافاتی که با مرکل بر سر مسئله یونان دارد را تایید کرد.

شایبله در مصاحبه با این هفته نامه آلمانی تاکید نمود که وی و مرکل هفته گذشته در مسئله یونان همیشه با هم متحد نبوده اند. این مسئله که ما در بعضی موارد با هم اتفاق نظر نداریم از خصوصیات یک دموکراسی است. ما مشترکا خواهان یک راه چاره برای یونان هستیم و در این میان هر کس نقش خود را دارد. مرکل صدر اعظم است و من وزیر دارایی آلمان.

شایبله همزمان از امکان استعفای خود سخن گفته و در عین حال گفت که وی در حال حاضر به یک خروج فکر نمی کند.

وزیر دارایی آلمان اخیرا به دلیل موضع گیری هایش در قبال یونان که در معرض تهدید ورشکستگی نهاده شده است شدیدا مورد انتقاد نهاده شد. انتقادها نه تنها از طرف اپوزیسیون آلمان بوده است بلکه حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی نیز به این موضع گیری شایبله انتقاد وارد نموده است.

وزیر دارایی آلمان اخیرا خواهان خروج موقتی یونان از منطقه یورو شده بود. وی در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل بار دیگر از این پیشنهاد خود دفاع نموده و گفت: ما هرگز نگفته ایم که یونان باید از منطقه یورو خارج گردد. ما تنها به این راه چاره اشاره نموده ایم که آتن خود در این باره تصمیم گیری کند. همچنین طرح کاهش بدهی ها در منطقه یورو ممکن نیست و با قراردادهای اروپایی منطبق نیست.

مجلس آلمان روز آدینه با آغاز مذاکرات برای اعطای برنامه کمکی سوم به یونان موافقت کرد.

شایبله در این باره گفت: این آخرین کوشش برای برآورده کردن این تکلیف فوق العاده سخت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 849

به "وزیر دارایی آلمان اختلافات خود با مرکل در مسئله یونان را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی آلمان اختلافات خود با مرکل در مسئله یونان را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید