وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد

به گزارش مالکوم، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در سفری به عراق، وارد بغداد شد.

وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری فرانسه، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه شب گذشته به منظور اعلام حمایت خود از دولت جدید عراق که با بحران های سیاسی و مالی روبروست، وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

این دومین سفر یک وزیر فرانسوی به عراق در شش هفته گذشته به شمار می رود. طبق اعلام خبرگزاری فرانسه فلورانس پارلی امروز پنجشنبه قرار است ملاقات هایی با فرمانده نیرو های ائتلاف بین المللی در مبارزه با گروه های تروریستی از یکسو و نیز برهم صالح رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق داشته باشد؛ همچنانکه ناهار را پس از آن با آدینه عناد الجبوری وزیر دفاع عراق سپری خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، پارلی در این سفر به مسائل مهمی که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در سفر چند هفته پیش خود داشت، متمرکز خواهد شد که از جمله آن ها می توان به مبارزه با داعش و احترام به حاکمیت عراق اشاره نمود.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، فلورانس پارلی همچنین در مصاحبه های خود به مسأله مداخله ترکیه در خاک عراق؛ خصوصا حملات هوایی این کشور علیه حزب کارگران کردستان در کردستان عراق اشاره خواهد نمود.

یک منبع در وزارت دفاع فرانسه گفته است: ما به سطحی نگران کننده در مورد تحت تأثیر قرار دریافت حاکمیت عراق منتقل شده ایم. او بار دیگر از حمایت کامل فرانسه از حاکمیت عراق در چارچوب توازن منطقه ای پیچیده تأکید کرد.

لازم به ذکر است فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم هشدار داده و بر ضرورت کاهش ندادن آمادگی ها برای مقابله با داعش تأکید نموده است.

وزارت دفاع فرانسه همچنین گفته است: ما عناصری را رصد می کنیم که نشانگر کار های پنهانی داعش برای تشکیل دوباره صفوف خود است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1087

به "وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید