پیشنهاد آمریکا برای حبس خانگی زندانیان طالبان در افغانستان

به گزارش مالکوم، واشنگتن به دولت افغانستان پیشنهاد داده با هدف برون رفت از بن بست بوجود آمده در مذاکرات، زندانیان به جامانده طالبان در حبس خانگی قرار بگیرند.

پیشنهاد آمریکا برای حبس خانگی زندانیان طالبان در افغانستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سه مقام ارشد آمریکایی گفتند که واشنگتن پیشنهاد داده با هدف یافتن راه حلی برای بن بست بوجود آمده برای گفت وگوهای صلح، صدها زندانی گروه طالبان با آزادی از زندان به حبس خانگی منتقل شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند که دیپلمات های آمریکایی پیشنهاد داده اند که جنگجویان طالبان که متهم به انجام حملات خونبار در افغانستان هستند در مکانی- جایی که تحت نظارت طالبان و دولت افغانستان باشند- ادامه محکومیت خود را سپری نمایند.

این دیپلمات های آمریکایی در کوشش هستند تا مذاکرات صلح در دوحه را که به دلیل موضوع زندانیان به تعویق افتاده، از سر گرفته گردد. دولت افغانستان در برابر آزادی تعدادی از زندانیان گروه طالبان مقاومت می نماید و این گروه نیز آزادی این افراد را به عنوان شرطی برای شروع مذاکرات صلح عنوان نموده است.

زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان طی هفته جاری و در جریان سفر به کابل کوشش کرد تا بن بست بوجود آمده میان سران طالبان و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را رفع کند.

هنوز حدود 400 زندانی طالبان در زندان های دولتی حضور دارند و این گروه بر آزادی آنها اصرار دارد.

یک دیپلمات غربی در کابل می گوید: آمریکایی ها و متحدانش بر این موضوع توافق دارند که آزاد کردن بعضی از مخوف ترین جنگجویان طالبان که نیروهای افغان آنها را به دلیل انجام جنایت های وحشتناک علیه انسانیت دستگیر نموده اند، احمقانه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1063

به "پیشنهاد آمریکا برای حبس خانگی زندانیان طالبان در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آمریکا برای حبس خانگی زندانیان طالبان در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید