کاهش ترافیک و اتلاف وقت با آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران

به گزارش مالکوم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران گفت: شیوع کرونا با مشکلاتی که به وجود آورد باعث شد این دانشگاه در جهت آموزش آنلاین گام بردارد و برای شهر و استان تهران موجبات کاهش اتلاف وقت و ترافیک را فراهم کرد.

کاهش ترافیک و اتلاف وقت با آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران

عبدالله قاسمی پیربلوطی در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران در فعالیت برخط و آموزش غیرحضوری اظهار کرد: به محض اطلاع از تعطیلی دانشگاه ها تیم آموزشی در دانشگاه فعالیت خود را شروع کرد و کلاس ها و دانشجویانی که به آموزش جبرانی احتیاج داشتند به استادان اعلام کردیم که برای راه حل کوتاه مدت با ارائه جزوه و به صورت مولتی مدیا (پاورپوینت، صدا و ...) این عقب ماندگی را جبران نمایند.

وی اضافه نمود: از 27 اسفند 98 با همکاری واحد الکترونیک دانشگاه برای هر استاد حجم هایی که می تواند استفاده کند، تعریف و فعالیت آموزشی شروع شد و در سه واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت(واحدهای غرب استان تهران) 50 نفر برای تیم پشتیبانی در نظر گرفته شده و اکنون در حال جوابگویی به پرسش های دانشجویان و استادان هستند.

این مقام مسئول اضافه نمود: در دانشگاه های ملارد، شهرقدس و صفا دشت حدود 25 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و بالطبع طرح ایراد و اشکال خیلی زیاد بود؛ اما تیم پشتیبانی با سعه صدر جوابگو بودند.

قاسمی پیربلوطی یادآور شد: هفته دوم فروردین که روزهای پنجم یا ششم فروردین تا سیزدهم فروردین بود، جلسه نخست به صورت جدی برگزار گردید و روز دوازدهم فروردین تمام مشخصه های این واحد دانشگاهی به وسیله واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی روی سامانه ما بارگذاری و تقریباً دروس در هر سه واحد پوشش داده شد.

حضور 60درصدی دانشجویان در کلاس های مجازی

وی اظهار کرد: بعد از سرانجام تعطیلات، کار ما به صورت جدی شروع شد با این تفاوت که در روزهای نخست به دلیل ضعف زیرساختی و سرور دانشگاه که جوابگوی آن حجم از درخواست نبود، اشکالاتی وجود داشت؛ اما با مدیریت واحد الکترونیک این مسائل رفع شد و در هفته گذشته با ارزیابی که انجام شد، حدود 50 الی 60 درصد از دانشجویان در کلاس ها حضور یافتند و مابقی نیز از درس هایی که استادان ارائه نموده بودند، بهره مند شدند و این نشان می دهد بخش قابل توجهی از دانشجویان از آموزش برخط و آنلاین استفاده نموده اند.

رفع کردن مسائل رایانه ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به خبرنگاران گفت: در این واحدهای دانشگاهی سایت هایی برای دانشجویانی که احتمالاً مشکل کامپیوتری دارند، پیش بینی شده تا با مراجعه به این سایت ها مسائل خود را رفع نمایند.

قاسمی پیربلوطی درباره چگونگی آموزش و ابزارهایی که در این راستا استفاده می گردد، اضافه نمود: در این راستا برای بهترشدن کار از ابزارهای موجود استفاده می گردد.

وی درباره سبک آموزش به صورت مجازی یادآور شد: دانشگاه های عظیم دنیا بخشی از آموزش هایی که ارائه می دهند به صورت آنلاین و مجازی است و ما نیز قدمی که در این راستا گذاشته ایم را باید به فال نیک بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: برای برگزاری کلاس های عملی و آزمایشگاهی نیز منتظر اعلام ستاد پیشگیری از کرونا هستیم و به محض اعلام شرایط عادی این کلاس ها نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیغام/4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 875

به "کاهش ترافیک و اتلاف وقت با آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ترافیک و اتلاف وقت با آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید