کرونا فروش جهانی خودرو را 40 درصد کاهش داد

به گزارش مالکوم، مرکز پیش بینی فراوری خودرو (LMC) که در زمینه تحلیل اخبار و پیش بینی های بازار صنعت خودرو فعالیت می نماید، گفت که میزان فروش جهانی خودرو در ماه گذشته نزدیک به 40 درصد کاهش یافته و به سطحی رسیده است که با عمق بحران اقتصادی همگام بوده است.

کرونا فروش جهانی خودرو را 40 درصد کاهش داد

ببه گزارش ایرنا به نقل از فایننشال تایمز، راساس گزارش مرکز ال ام سی، میزان فروش در مقایسه با ماه مارس (اسفند-فروردین) 37.9 درصد کاهش یافته است و با متوسط نرخ فروش سالانه به کمتر از 58 میلیون واحد در سال رسیده است.

در گزارش مرکز پیش بینی فراوری خودرو آمده است که با توجه به کوشش های اجرا شده برای مهار ویروس (کرونا) که تاثیر بسزایی بر فعالیت های مالی داشته است، انتظار می رود کاهش بیشتر فروش خودرو در ماه های آینده صورت بگیرد.

به گزارش فایننشال تایمز، بعداز شیوع ویروس کرونا از مبدا چین به اروپا و آمریکا هم اکنون فروش خودرو در هر منطقه ای اتفاق افتاده است.

افزایش بازار فروش چین در ماه گذشته با بازگشایی بازار برای جبران نزولی معاملات در دو بازار عظیم آمریکای شمالی و اروپا کافی نبود.

فروش خودروهای در ایالات متحده در ماه مارس با 38.6 درصد کاهش به 983 هزار واحد رسید که پایین ترین سطح از مارس سال 2009 می باشد، این در حالی است که فروش خودرو در کانادا نیز به نصف رسیده است.

براساس گزارش مرکز پیش بینی فراوری خودرو (LMC)، فروش خودرو در اروپای غربی نیز از نصف هم بیشتر کاهش یافته و آمریکای لاتین نیز شاهد کاهش چشمگیر خودرو بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی تا کنون یک میلیون و 979 هزار و 853 نفر مبتلا و 124 هزار و 918 نفر جان خود را از دست داده و 456 هزار و 566 نفر بهبود یافته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 886

به "کرونا فروش جهانی خودرو را 40 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فروش جهانی خودرو را 40 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید