حمیدتی: بعضی به دنبال فتنه انگیزی در سودان هستند

به گزارش مالکوم، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره برنامه طراحی شده برای فتنه افروزی در داخل این کشور هشدار داد.

حمیدتی: بعضی به دنبال فتنه انگیزی در سودان هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودانی الانتباهه، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: برنامه ای در داخل کشور برای فتنه افروزی طراحی شده است که می خواهند با اجرایی کردن آن، سرنوشت و آینده کشور را نابود نمایند.

سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی بدون اشاره به حزب یا جریان خاصی توضیح داد: بعضی جریان های داخلی به دلایل خاصی که دارند، خواستار برقراری صلح و ثبات در کشور نیستند و ما نمی دانیم، آنها به دنبال چه هستند. این درحالی است که در گذشته می شنیدیم، بعضی کشورها خواستار برقراری صلح و ثبات در سودان نیستند، اما اینک تمام کشورهای جهانی خواستار برقراری صلح در سودان هستند. با وجود این، بعضی جریان های داخلی مخالف برقراری صلح و ثبات در کشورند.

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان با اشاره به شعله ور شدن درگیری های قبیله ای در استان های شرق، دافور و کردفان جنوبی که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شده است، گفت: این درگیری ها به دلایل واهی شعله ور شدند و به منظور سرانجام دادن به آنها و برقراری صلح و ثبات درکشور، سودانی ها باید به یکدیگر امتیاز دهند و همدیگر را راضی نمایند.

وی که دربرابر افسران و درجه داران نیروهای واکنش سریع سودان سخن می گفت، توضیح داد: تا زمانی که بعضی افراد یا جریان ها با فتنه افروزی در کشور همراهی ننمایند، سودان دچار فتنه و آشوب نخواهد شد.

حمیدتی از تمام اقشار و گروه های مردمی به وِیژه جوانان خواست تا در برابر فتنه افروزی در سودان بایستند.

سودان طی چند ماه اخیر شاهد درگیری های مسلحانه در دارفور، منطقه شرق و استان کرفان جنوبی بوده که مهم ترین عامل آن، اختلاف قبایل بر سر دام یا زمین است.

دولت خارطوم برای سرانجام دادن به این درگیری ها، ارتش و نیروهای واکنش سریع را به مناطق درگیری اعزام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1067

به "حمیدتی: بعضی به دنبال فتنه انگیزی در سودان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیدتی: بعضی به دنبال فتنه انگیزی در سودان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید