خانه کوچک 25 متر مربعی لوکس، فراهم کننده آسایش 4 نفر - مقایسه اش با هتل کپسولی تازه تهیه شده در ایران

به گزارش مالکوم، کمبود فضاها، هتل های گران، خانه های با متراژ بالا که کمتر کسی توان خرید یا حتی اجاره آنها را دارد …

خانه کوچک 25 متر مربعی لوکس، فراهم کننده آسایش 4 نفر - مقایسه اش با هتل کپسولی تازه تهیه شده در ایران

اینها مشکلاتی هستند که نه تنها در ایران، بلکه در همه شهرهای بزرگ دنیا مشاهده می شود. گرچه در ایران شتاب گرانی مدتهاست که لجام گسیخته شده و کنترلی بر آن متصور نیست و شاید کمتر نمونه فرنگی داشته باشد.

اما یک مسئله قدیمی، همیشه فضاهای تلف شده و به اصطلاح رایج پرتی خانه هاست. خانه های نو یا قدیمی زیادی وجود دارند که تا یک چهارم فضایشان، فضای تلف شده و غیرمفید است.

حالا تصور کنید که با فناوری جدید و با ظاهر ملهم از معماری مدرن و حتی شبیه به اقامتگاه های مداری فضانوردان، بخواهند یک خانه کوچک کسولی بسازند که بتواند آسایش 4 نفر را فراهم کند.

این کاری است که شرکت سنگاپوری Nestron به خوبی از عهده ان برآمده و در این پست به عنوان نمونه ای از معماری داخلی خوب می خواهیم از آن یاد کنیم.

این خانه تنها 25 متر مربع مساحت دارد! در عکس های می بینید که علیرغم کوچکی، فضای نشیمن، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و حتی یک مینی بار در آن پیشبینی شده است.

نسبت به آپارتمان های مشابه، در این طراحی 15 درصد بیشتر از فضاها استفاده شده است.

برای اینکه احساس خفگی و دلمردگی به ساکنان آن دست ندهد، خانه سقف شفافی دارد که اجازه می دهد آسمان را ببینند و به این ترتیب فضای خانه بزرگ تر به نظر می رسد.

این خانه هوشمند است و دستیار هوش مصنوعی ای دارد که از طریق آن می توان با لوازم داخل آن ارتباط هوشمند برقرار کرد و آنها را با هم هماهنگ کرد.

هزینه سفارش این خانه مینیاتوری 52 هزار دلار است.

سازندگان سعی کرده اند که این خانه، خانه ای سبز و دوست دار محیط زیست باشد و بتوان از آن در همه آب و هوای متغیر استفاده کرد.

این شرکت عملا از سال 2013 کار خود را آغاز کرد. در این زمان مؤسسان شرکت به گینه نو رفتند تا برای فقرا منازل اقتصادی بسازند. اما آغاز کار رسمی شرکت از 4 سال بعد آغاز شد.

در ایران هم به تازگی توجه به خانه های کوچک و هتل های کپسولی آغاز شده است. هرچند که نخستین نمونه هتل کپسولی در ایران ظاهرا فقط فضایی است برای خواب و نه اقامت واقعی و معلوم نیست که چرا یک مسافر باید خواب در این هتل کپسولی را به خواب در چادر مسافرتی ترجیح بدهد!

پرواضح است که شاید مقایسه هتل کپسولی با خانه های مینیاتوری صحیح نباشد. اما اگر هتل های کپسولی واقعا می خواهند واقعا تحول کوچکی در گردشگری فراهم کنند باید متناسب با نیازها و فرهنگ ما طراحی شوند.

از سوی دیگر دانش ما در مورد طراحی خانه های کوچک با فناوری های جدید باید توسعه یابد. دیگر با معماری سابق و حتی مبلمان های حجیم ناکارآمد قبلی، نمی شود در شرایط جدید، برای توده مردم مسکن فراهم کرد، دست کم در بحران اقتصادی کنونی.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 990

به "خانه کوچک 25 متر مربعی لوکس، فراهم کننده آسایش 4 نفر - مقایسه اش با هتل کپسولی تازه تهیه شده در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه کوچک 25 متر مربعی لوکس، فراهم کننده آسایش 4 نفر - مقایسه اش با هتل کپسولی تازه تهیه شده در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید